door JantjeV8 » 13 okt 2008, 07:38
En nu geef je een heel belangrijk punt aan Toontje. Iedere keer met je knoken in de meest onhandige houdingen op de koude grond is ronduit slecht voor je gestel.
Met een hefbrug, al is het een poetsbruggetje, blijf je dat al grotendeels voor.
Nu zit ik wat verder te denken op dat bruggetje van Toontje. Als je nu het middenstuk van de bovenplaat demontabel maakt, kun je er in het midden al weer beter bij. Moet je wel die blaasbalg een ander plekje geven.
Nog een idee, het wordt er wel niet goedkoper op, maar zet 2 van die bruggetjes achter elkaar. Dan kun je kiezen, met de brug midden onder de auto, of met de assen ieder op een brug.
Ik ben zelf ook aan het uitwerken geweest wat jan280ce heeft uitgewerkt. Maar een nadeel is dat je behoorlijk lange oprijbokken moet maken om 750mm hoogte te overwinnen, en die lange oprijbokken liggen het hele jaar in de weg. Vergis je niet in de achteroverbouw van een W123, zeker met trekhaak. Dan krijg je ook nog de knik bovenop, je moet goed kijken dat de bodem/knalpijp van de auto niet vastloopt.