[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kilometerteller blijft hangen, wat nu? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:26

Kilometerteller blijft hangen, wat nu?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Kilometerteller blijft hangen, wat nu?

Berichtdoor Alex » 07 sep 2007, 20:13

Het is voor niemand een probleem als de teller stilstaat, maar is eigenlijk wel handig als de teller het wel doet, lijkt mij. Al het alleen maar gaat om onderhoud of olieverbruik per 1000 km. Dat wordt dan dus lastig!

Dus, vraagje: Hoe krijg ik mijn klokkenset er zo uit dat de kmteller even nagekeken kan worden?
Het is de bedoeling om het asje wat opteruwen met een combinatietang of zoiets, zodat de rolletjes niet meer blijven hangen. Wat moeten ik allemaal loshalen en wat niet. Het liefst natuurlijk zo min mogelijk.

Een fotootje helpt prima, als het kan?

Groetjes van Alex aan de IJssel

Oke, dit is niet zo spannend. Volgende week moet ik een achterveer er even uithalen. Van plan om een paar plaatjes van de happening te maken, als iemand dat leuker vindt! Maar eerst mijn teller, mannen, vrouwen?

Post edited by: Alex, at: 2007/09/07 20:28<br><br>Post edited by: Alex, at: 2007/09/07 21:37
Alex

Re:Kilometerteller blijft hangen, wat nu?

Berichtdoor klaasyellow » 07 sep 2007, 21:40

van onderuit kun je de klokkenwinkel naar voren duwen, die zit eringeklemd.
Tellerkabel losmaken, stekkers losmaken en een olieleidinkje.
Eenmaal op de tafel kan je aan de achterzijde zien dat er een aantal schroevies uit moeten, per segment kan je alles verwijderen, dus ook de snelheidsmeter met de tellerwinkel,met beleidt kom je een end, zit wel een volgorde in welk deel eerst eruitmoet geloof ik, maar het is alweer een jaar geleden dat ik die zaak loshad om mijn instelbare dashboard verlichtings knop te herstellen. tis geen rocketscience in ieder geval..
klaasyellow

Berichtdoor Semrick » 07 sep 2007, 21:49

Hallo Alex,

Volgens mij is hier op het forum al het nodige over geschreven.
Met de zoekfuntie had je die info al tot je kunnen nemen.
Voor het verwijderen van het klokkenspel kun je hier kijken (voor wat plaatjes): http://www.diymbrepair.com/GaugePaint/

Voor het repareren van de teller zelf zie hier: http://www.infotronic.de/thomas_mercedes/index.html

Vergeet niet de oliedrukleiding goed vast te draaien bij het weer monteren van je klokkenspel.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Alex » 07 sep 2007, 22:24

Semrick, dankjewel voor deze links, die zijn echt heel duidelijk, vooral omdat er zo'n reportage van gemaakt is.

Oei, dat is wel opletten geblazen!
Er zijn blijkbaar van die dingen die je echt niet of wel moet doen.

Eerlijk gezegd ga ik niet over een nachtje ijs en neem nog maar wat bedenktijd, voordat ik het ga loshalen. Misschien dat ik nog iemand vindt die meekijkt...

Maar het is te doen. Wordt vervolgt! Nogmaals bedankt, Semrick!

Alex
Alex

Berichtdoor Semrick » 07 sep 2007, 22:36

Hoi Alex,

Op zich stelt het niet zo veel voor hoor.
Je kunt niet echt heel veel fout doen.
Het grootste probleem is dat je er slecht bij kan.
Het losmaken gaat nog wel maar ik ben behoorlijk aan het pielen geweest om de oliedrukleiding er weer vast op te monteren.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 07 sep 2007, 23:21

Hoi Alex, op zich is de reparatie goed te doen, maar vergeet niet om een dun boortje o.i.d. door de cijfers te steken als je het asje eruit trekt, zodat alles op z'n plaats blijft.
Ik ben zelf uren aan het pielen geweest om de cijfers weer recht achter elkaar te krijgen; dat was makkelijk te voorkomen geweest.

Groeten van Erik aan den IJssel ;-)

Gottlieb u. Karl

Keer terug naar Interieur