[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
klemmend rempedaal.... : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:46

klemmend rempedaal....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

klemmend rempedaal....

Berichtdoor Merkedez » 01 nov 2011, 20:54

Goedenavond mensen,

Het is net of mijn rempedaal in de bovenste stand vast plakt. Dit doet zich vooral voor als ik een dag of twee niet heb gereden, dan moet ik 'm als het ware even lostrappen, heel licht maar, daarna doet het zich niet meer voor.

In mijn beleving is dit al voordat er uberhaupt iets van het remsysteem in werking wordt gesteld.

Zit er in de aanslag van het rempedaal in de bovenste stand misschien iets wat dit kan veroorzaken, heb al even globaal gekeken maar kan zo snel niet iets ontdekken, alsof hij zich even vastzet in een versleten rubbertje ofzo, waar hij zich langzaam intrekt bij stilstand en bij gebruik tijdens de rit niet de tijd voor heeft.

Ik heb dus echt het idee dat het iets is in het pedaal-mechanisme.

Wie heeft een tip...?

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: klemmend rempedaal....

Berichtdoor Pier 50 » 01 nov 2011, 22:18

heb je dit al lang?
ik denk dat het in de hoofdrem cilinder zit
je kan ook met wd40 onder bij de pendalen spuiten en misschien je remvloeistof verversen
als dit niet help dan kan in je hoofdrem cilinder iets niet goed zijn
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Merkedez » 02 nov 2011, 20:49

Hallo Kees,

In eerste instantie dacht ik dit ook en omdat de voorste remklauwen destijds beide een zuiger hadden die helmaal vast zat heb ik het remsysteem maar eens grondig aangepakt.
Na de remklauwrevisie en nieuwe remslangen remt hij weer goed maar het probleem met het pedaal bleef, dus toen inderdaad de hoofdremcilinder maar onder handen genomen, mogelijk dat de rubbertjes daarvan de boosdoener waren maar dit bleek niet het geval.
Achterste remklauwen waren al eens ververst...

Ik kan het natuurlijk fout hebben of iets over het hoofd zien maar persoonlijk kan ik mij dan ook haast niet voorstellen dat het probleem ergens tussen de hoofdremcilinder en de remklauwen ligt maar heb ik het gevoel dat dit juist voor de hoofdremcilinder moet liggen.

Het is net alsof het pedaal zelf even vastzit.....en hij heeft het al maanden en het wordt niet erger of minder maar vond het eens tijd worden om dit op te lossen...... :?

Gr. Marinus
Merkedez
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1969

Berichtdoor Pier 50 » 07 nov 2011, 21:44

de eenigste manier om er achter te komen of het je pendaal mechanisme is ,is deze los halen
als je een ontluchter open zet en je trapt het pendaal in mag er geen hapering meer zijn ,zoja kan het alleen in de pendaal of in de hoofdrem cilinder zitten
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240D
Bouwjaar: 1971
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor WitteMercedes280e » 07 nov 2011, 22:09

Heren,

op het gevaar af dat ik nu word weggehoond moet het volgende mij van het hart: Pendalen bestaan niet, het zijn pedalen.

Sorry, ik weet ook dat het pedant klinkt (nee, niet pendant ;-) ) maar als niemand het zegt, dan verandert het ook nooit.

Vincent.
WitteMercedes280e

Berichtdoor Pier 50 » 07 nov 2011, 22:29

geef niet een schrijf of spellingsfout kan altijd
iedereen weet waar het omgaat en dat vind ik belangrijker
ik heb namelijk ook geen hoogeschool gehad ,alleen lts mech techn
de rest met veel werk ervaring -[33 jaar]
Pier 50
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam: