[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Klepglijders : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:15

Klepglijders

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Klepglijders

Berichtdoor Desje » 21 mei 2007, 13:55

beste leden

ik wil graag de klepglijders en klep rubbers van mijn Mercedes 250 vervangen kan iemand vertellen hoe ik dat het beste kan doen.
graag zoveel mogelijk uitgebreid info

alvast bedankt voor je info

mvg
desje<br><br>Bericht gewijzigd door: Desje, op: 2007/05/21 16:11
Desje

Antwoord:Klepglijders

Berichtdoor Wiebren240D » 21 mei 2007, 21:09

Hallo Desje

klepstelgeleiders vervangen daar moet je wel het nodige gereedschap voor hebben is zo maar niet klaar.

ja klephoedjes vernieuwen is niet zo moeilijk gewoon even de nokkenas eraf nou ja even het is wel een klus van een paar uren en niet vergeten er druk met een kompressor erop zetten door het bougie gat heen even een nipel maaken van een oude bougie en dan nog die borg pinnetjes eruit haalen dat is het rotigste met de kop nog op de moter maar het is te doen hoor makkelijker is het als de kop van de moter af is zijn van die speciale tangen voor om die borg pennetjes eruit te wippen dat is een kustje wat je moet kunnen aar voor de rest is het niet zo moeilijk

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Desje » 21 mei 2007, 21:45

beste wiberen
Ik heb de kop los gehaald, hij zit los dus, wat bedoel je met nodige geredschap, welke zijn dat, hoe heet het??? enz enz.
mvg
desje
Desje

Berichtdoor Wiebren240D » 21 mei 2007, 23:07

Hallo Desje

ja Klep geleiders om die te vervangen moet je toch een pers hebben om ze eruit te krijgen en er ook weer in te zetten
dit is een karwei voor een revisie bedrijf ik heb zelf een boel gereedschap maar dat speciale gereedschap om dat te doen heb ik ook niet houd bij een klepveer tang wel op en zelf kleppen schuren is mijn hobby ook niet hoor gaat een boel tijd in zitten om het klaar te krijgen.

daarom zijn die rekeningen van een revisie bedrijf ook altijd hoog omdat het arbeids intensief werk is elk uur in er 1 en dan nog maar niet te praaten over het gereedschap gaat een klein vermogen in zitten denk daar maar om

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek