Hallo forummers,
Vorige week weer eens een probleempje. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje beu word, het geklus. Zou nu wel eens een tijdje gewoon willen rijden. En al die sceptici in mijn omgeving gun ik dit al helemaal niet.
Het begon met benzine lekkage. Ik had al 2 keer (aan de buitenkant) benzine geroken, maar voor dat ik wist dat het echt mijn auto was, droop er al een flinke straal onderuit. Lekkage zat zo ongeveer onder het rempedaal. Voordat ik bij de garage terecht kon, een paar dagen emmertjes er onder gezet en de eend en motor op gratis benzine getrakteerd. Ondertussen ging ie in eens ook slecht lopen. Afwisselend stotteren en (met warme motor) af en toe weer goed.
Bij de garage op de brug de lekkende benzineleiding onderbroken en een slangetje er tussen gezet. Persoonlijk zou ik liever de hele leiding (of zelfs allebei) vervangen. Maar dat hoefde volgens de monteur niet. Moest 5 euro aftikken.
Het slechte lopen kwam volgens mij vanwege verlopen klepspeling. Een vermoeden. De garage had echter geen tijd meer deze week. Dus zelf maar aan de slag.
Kleppen deksel er af gehaald, valt mee. Er zat een slangetje naar de rembekrachtiging nogal in de weg. Maar verder een simpel klusje. En dan even genieten van de mooie ouderwetsche cilinderkop.
Bougies er uit gehaald, om de krukas te kunnen verdraaien. Bougie 4 was echter niet zo'n fraaie: