[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kleppen weer gesteld : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 10:08

kleppen weer gesteld

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

kleppen weer gesteld

Berichtdoor Toontje » 27 sep 2007, 11:48

hoi hoi
Vraagje:
ik heb net mijn kleppen weer gesteld althans gekontroleerd heb nu al 3X gedaan zoder dat ik wat moet verstellen .
ik doe het elke 10dzd km doe het altijd met koude motor.
Zijn er nog meer wie dan ook niets moeten verstellen ???
de eerste 2 keer moest ik wel wat verstellen
de 1ste keer nadat ik hem gekocht had best wel wat te verstellen de 2de keer minimaal en die andere 3 keren niets
groetjes toontje
groep rotterdam
Ps het MB 206 dieseltje moet ik elke 5000 km wel wat verstellen
zo ff aangepast is dus geen peugot en was een 0 teveel hahahahha<br><br>Post edited by: toontje, at: 2007/09/27 16:47
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:kleppen weer gesteld

Berichtdoor MarceldB » 27 sep 2007, 14:40

Dan doet je peugeotje het niet slecht ;-)
MarceldB

Berichtdoor Wiebren240D » 27 sep 2007, 19:24

Hallo Toontje

dit verhaal komt mij bekent voor toen ik mijn ouwe W115/114 kocht was groot onderhoud echt nodig daar voor had ik een W114 280 moest wel weer om schakkelen hoor naar diesel maar ik ben er nu allang aan gewend het ouwe beesje laat mij nooit staan

maar de eerste keer moest ik alle kleppen stellen en bij een 5 cylinder zijn die laatste 2 kleppen het minste maar dat hindert niks en na een half jaar weer kleppen stellen bijna allemaal maar na die tijd heb ik wel eens gekeeken en hier en daar een klein beetje bij gesteld maar dat steld niks voor ik denk zelf de auto is aan mij gewend.

ik spraak laatst een monteur die zij van kleppen stellen om de 20000 ik doe het nooit maar wie ben ik kijk liever een keer te vaak dan 1 keer te weinig

maar nu durf ik het wel aan hoor maar als je de auto net hebt niet doen ik zie ze hier in Sneek ook rijden en dat hoor je gelijk die moet kleppen stellen

maar de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor Govert » 01 okt 2007, 11:59

Ik kijk naar de kleppen bij elke oliebeurt, dus om de 7500 km. Er staan altijd twee of drie kleppen een beetje te strak (bijvoorbeeld 0,08 inlaat en 0,2 uitlaat), maar ik zal eens bijhouden welke dat zijn.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Paul Snip » 01 okt 2007, 19:07

Ik heb ze ook net gesteld. Gelijk alle olie en filters maar ff vervangen. Ook de automaat dus. Ik had zeker 50.000km niet naar de auto omgekeken, wat onderhoud betreft. 1 inlaatklep, de achterste stond iets te krap. Verder niks bij hoeven stellen.

Ik ververs de motorolie 1 a 2 keer per jaar. Dat is zo om de 20.000-30.000km. Ik heb tot nu toe niet veel problemen ondervonden. Wel geregeld het peil ff checken natuurlijk.

Het blijven toch goeie auto's die met een minimum aan onderhoud een heel eind komen!

We kunnen er dus weer een jaartje tegen!!!
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Keer terug naar Techniek