[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kleppendeksel Polijsten : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:44

Kleppendeksel Polijsten

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Kleppendeksel Polijsten

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 00:16

Mijn kleppendeksel is, zoals de meesten van ons, ouder dan 25 jaar en dus enigszins goor en aangetast.
Ik vond het dus nodig om die weer mooi te maken. Nu gebruik ik mijn wagen dagelijks, dus moest ik ff wachten op een 'koopje' en die kwam ik tegen op de onderdelendag in Nieuwegein.
Ook die was verweerd natuurlijk en goor.
Eerst maar eens grondig gereinigd met velgenreiniger (Sireon) Dit om het ergste vuil los te halen. Spulletje going lekker bruisen en weekte de boel goed los. Flink afspoelen met water. Én gebruik zeker plastic of latex handschoenen, het spul vreet ook aan je handen, niet zo prettig, zeker niet met een wondje.
Daarna ff aan de slag gegaan met een dremel en een staalborsteltje erop en ben de hele kleppendeksel rond gegaan.
Niet op een te hoog toerental, want anders krijg je verbrandingsplekken, en verder zorgen dat je je dremel bewegend houdt.
uiteraard geeft zo'n staalborstel toch minime krasjes, dat voorkom je niet. Nu ben ik poetsgoeroe hier, dus daar heb ik wel een oplossing voor: Langsol Strong Cut.
Deze polijstpasta gewoon handmatig gebruikt met een licht vochtige doek. Ietsje kracht gezet, maar niet overmatig (ik heb er dus geen lamme arm aan overgehouden) en voilá,.. de kleine krasjes mooi weg gepolijst.

Oude kleppendeksel:

Edit: foto was te groot.<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2008/11/29 23:23

Pietje

Re:Kleppendeksel Polijsten

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 00:17

de andere na polijstwerk:

edit: nieuwe veranderd in andere<br><br>Post edited by: Pietje, at: 2008/11/29 23:21

Pietje

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 00:18

2.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 00:18

na inbouw ziet het er dan zo uit:

Pietje

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 00:19

2.

Pietje

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 00:20

Met dank aan Paul Snip voor het kleppenstelwerk op de kleppensteldag in Pijnacker!
Pietje

Berichtdoor Bogent » 30 nov 2008, 10:22

ziet er netjes uit peter, ik heb er ook als eens aan gedacht maar ben er nog nooit aan toe gekomen.
Bogent

Berichtdoor Fernando280TE » 30 nov 2008, 10:54

Hoi Peter,

Gisteren heb ik je mooi gepolijste kleppendeksel bewonderd en vraag me eigenlijk het volgende af. Zoals de meesten van ons zullen we geen tweede kleppendeksel hebben om in alle rust te polijsten en dan te wisselen. Als ik, de volgende keer dat ik mijn kleppen ga stellen, mijn kleppendeksel ook wil aanpakken, zijn er dan middelen en manieren om dit toch een beetje binnen een redelijke tijd voor elkaar te krijgen?
Verder was ik blij dat jij je kleppen ook ging stellen zodat ik even mee kon kijken bij de M110 motor, die ik ook heb. Inderdaad een redelijk eenvoudig werkje (met het juiste gereedschap). Het gaf mij in ieder geval voldoende vertrouwen om dit de volgende zelf te gaan doen.

Overigens is het mysterie van het stangetje ook opgelost. Ik heb ook zo'n gasstangetje naar de automaat maar die loopt schuin achter de motor naar de automatenbak en niet over de klepdeksel heen. Geen vacuumsysteem dus, maar gewoon een stangetje met een andere afwerking dan bij jou.

groet,
Fernando
Fernando280TE

Berichtdoor Pietje » 30 nov 2008, 13:19

Hey Fernando,
Als je geen extra kleppendeksel hebt, moet je ca. 3 uur uittrekken voor het polijstwerk.
Dus als je eens een winterdag niets te doen hebt is het wel te doen.
Pietje

Berichtdoor Trouwkoets » 30 nov 2008, 14:29

Zozo. Pietje Poets wordt Pietje Pimp :-)

Ziet er mooi uit. Whats next? Voorpijp van je uitlaat?

Groet Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor JantjeV8 » 30 nov 2008, 18:02

Ik stel voor om mijn 300D als volgende project in te zetten?..
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto