[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kleppendekselpakking : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:37

Kleppendekselpakking

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kleppendekselpakking

Berichtdoor Jasper » 14 jan 2009, 17:45

Hallo,

Ik had een nieuwe kleppendekselpakking besteld voor mijn 230CE uit 82 met een M102980 motor. Deze heb ik besteld via het waarschijnlijk wel bekende systeem in de afbeelding. Ik heb de JN607 besteld want ik heb naar mijn idee geen niveauregeling, dat hebben toch alleen de T modellen?
Maar goed deze pakking past dus niet en de huidige oude pakking lijkt verdacht veel op de JN454 (voor met niveauregeling). Nou zou ik graag willen weten of dat systeem nu het een en ander heeft omgewisseld of heb ik nu geen originele motor meer?

Alvast bedankt
Groeten, Jasper<br><br>Post edited by: Jasper, at: 2009/01/14 16:46

Jasper

Re:Kleppendekselpakking

Berichtdoor Semrick » 14 jan 2009, 18:42

Voer je chassisnummer eens in op deze site; http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Dan kun je zien of niveauregeling een optie was op jouw auto en tevens krijg je het originele motornummer te zien. Kun je even onder de motorkap kijken of deze motor er nog in zit.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jasper » 14 jan 2009, 18:47

Ik heb hier in het onderhoudsboekje een kaart zitten met het motor nummer en de lijst met opties. De opties had ik via die site al eens een keer uitgeplozen en niveau regeling zit er niet op. Onder de motorkap kan ik geen nummer vinden, iemand een hint waar dat staat?
Jasper

Berichtdoor JantjeV8 » 14 jan 2009, 19:07

Volgens mij kun je het motornummer bijna niet lezen. Het zit ergens onder het spruitstuk verstopt. Misschien met goeie lamp en een spiegel dat het gevonden kunt krijgen.
Los daarvan kun je natuurlijk ook eenvoudig even kijken of er toch per ongeluk nivoregeling opzit, al dan niet enkel de hydrauliek pomp. Herken je dat zelf niet, maar eens een foto van je motorblok, vanaf de voorzijde gezien, beetje schuin links op de voorkant, tussen da radiateur en het motorblok in. Dan krijg je hier wel een antwoord welk blok je hebt.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Jasper » 14 jan 2009, 19:21

Op deze foto genoeg te zien?

Jasper

Berichtdoor JantjeV8 » 14 jan 2009, 19:28

Dit is in elk geval zonder hydrauliekpomp..
Zal straks thuis eens bij min 230 kijken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor mb170 » 14 jan 2009, 20:06

je hebt inderdaad geen nivoregeling maar je moet wel die pakking hebben dat is een fout in het programma bij de W123 zit op dit plek een aluminum ring op de plek van de nivoregeling
bestel de jn 454 deze zal passen
groeten harold
mb170

Berichtdoor Jasper » 15 jan 2009, 18:53

Bedankt heren, ik heb de pakking omgeruild en deze nieuwe (JN454) past perfect.
Jasper

Berichtdoor JantjeV8 » 15 jan 2009, 19:08

superclubbie
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder