Een paar jaar geleden is de kop van de motor(M110 blok)gereviseerd omdat de klepzittingen te ver waren ingesleten en de kleppen niet meer goed konden worden gesteld(door 't LPG). Na een tijdje bleek de motor veel olie te gebruiken en na lang zoeken bleek de nylon klepseal v.d.inlaatklep(1st. cil.)niet meer om de klepgeleider te klemmen waardoor olie de cil.werd ingezogen, dit is toen hersteld maar een tijd daarna begon ie weer olie te zuipen (1 ltr.- 400 km.) met het vernieuwen v.d. bougies bleek die v.d. 1st.cil. weer nat v.d. olie! Vanmorgen het kleppendeksel eraf en met een goede lamp kijken en tot m'n grote verbazing was dezelfde klepseal er weer af........van de andere cilinders zitten ze nog keurig op z'n plaats. Zijn er meer maten klepseals en zijn de klepseals ook eventueel met een 2k lijm vast te zetten op de klepgeleiders ?? Iemand dit meer meegemaakt ?? Iemand een goed idee, dacht al even aan epoxy maar dat houd niet op de nylon seal geloof ik.
Het is wel weer een hoop werk, de kop met de nokkenassen moet er weer voor af maar de motor is voor de rest nog goed en zo'n gereviseerde kop is ook wel fijn.