Dag Toontje, mooi werk geleverd! jij hebt ook een prachtig resultaat zie ik. Alleen dat ik moest vertrekken van blauw naar een veel lichtere kleur en heb dus iets meer dan anderhalve liter nodig gehad om de kleur goed gedekt te krijgen (voor de 2 voorzetels, armsteun en kopsteunen).
De verf kost wel redelijk wat geld, zijnde ongeveer 45 Ã 50 euro/liter. Hangt er wat vanaf hoeveel je afneemt. Aangezien ik het hele interieur (alle zetels en zijpanelen, en ook achteraan 3 kopsteunen en 3de zitbankje in de koffer (combi) moet doen heb ik al verf bijgekocht. Ik had eerst maar 2 liter gekocht, maar heb ondertussen 4 bussen bijgekocht. Dat kost me samen al snel 270 euro!! dat is ongeveer evenveel als de prijs van het volledige interieur! (300 eur). Dus die grap heeft me in totaal 570 eur gekost. Maar het zijn heel goede zetels en het ziet er natuurlijk als nieuw uit achteraf. Dus mij is het dat zeker waard! Hopelijk kan ik m'n oude zetels dan toch nog voor iets verkopen... dat kan ik er dan weer aftrekken.
Je mag natuurlijk ook de vele uren werk niet vergeten. Want des te beter het voorbereidende werk, des te beter het resultaat. Het grondig reinigen en de zetels uit elkaar halen (2 keer 2 uur over één boutje gedaan om het los te krijgen; tja, dat kom je allemaal tegen...)
Daarom had ik reeds één zetel gemonteerd die klaar was om toch al wat resultaat te hebben, kwestie van aanmoediging...
groeten, erik123