[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Klok overzetten : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 13:26

Klok overzetten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Klok overzetten

Berichtdoor Wallie » 23 jun 2009, 17:58

Hallo,

Ik weet niet of jullie me nog kennen(de carburateur man:P) Maar ik ben alweer druk bezig geweest met de auto we hebben er 1 bij gekocht voor onderdelen. en 230CE mooie auto verder alleen de vorige eigenaar van wie deze was had wat vijanden, ze hebben de hele auto ondergekrast en de linkerspatbord erafgeslepen. van binnen zag de auto er als nieuw uit mooi blauw half leer interieur e in prima staat naast wat vlekjes. Nu wilden we graag de klok overzetten in die van ons maar helaas gaat dat niet zomaar want de ce heeft en toerenteller en die van ons niet. ik heb lang gezocht of het over te zetten is maar ik kan niet echt duidelijke instructies krijgen over hoe het precies moet. nu is mijn vraag hoe zet ik en toerenteller over van een ce van 1981 naar een c van 1977? achter op de teller zit en stekkertje met 2 draadjes waar bij staat + en de andere TD, zoals ik eerder zij heb ik niet kunnen vinden waar ik deze moet aansluiten of dat het eigenijks wel kan?
Alvast bedankt voor jullie reactie's

Mvg Wolter.
Wallie
 


Re:Klok overzetten

Berichtdoor drieske » 23 jun 2009, 18:46

Beste Wolter,
De toerenteller(code 451)kan je aansluiten middels een speciale stekker (bij de dealer), de + moet op zekering 12, de andere met TD zit bij een CE op de transistor ontsteking maar die heb je niet op een C uit '77, je kan dan deze stroomdraad(=pulssignaal)aansluiten op het W contact v.d. dynamo wanneer er achterop de toerenteller code 6000 imp. staat! Als er geen W contact op de dynamo zit kun je die uit je sloper overbouwen en zo de toerenteller alsnog aansluiten of proberen op de pulskant v.d. bobine; - 1(die v.d. ontsteking komt). Ik ga d'r wel van uit dat beide auto's 4 cil. zijn; toerentellers van 4 en 6 cil.zijn niet uitwisselbaar. Wanneer er achterop de toerenteller code 14000 Hz staat wordt het een heel ander verhaal...<br><br>Post edited by: drieske, at: 2009/06/23 19:06
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Klok overzetten

Berichtdoor Wallie » 23 jun 2009, 20:31

hallo,

Bedanktvoor uw reactie.
er staat achterop de toerenteller 14000 imp, dus dan is het niet mogelijk? of gaat het dan heel veel lastiger worden?

Mvg Wolter
Wallie
 


Re:Klok overzetten

Berichtdoor drieske » 23 jun 2009, 23:06

Hallo,

Tja, waarschijnlijk zit alles wat je nodig hebt gewoon op de sloper en kun je dat overbouwen op de '77 er. Het gaat om de volgende onderdelen;
* diagnose stekker
* een OT-gever cil.1(een sensor die BDP v.d. 1 st. zuiger waarneemt=pulssignaal).
* een versterker unit(versterkt het pulssignaal,---TD---)
* beugel voor de diagnose stekker
* stekker voor de aansluiting toerenteller.
-- de + weer op zekering 12.--
Verder dan dit kom ik niet, heb alleen ervaring met de code 6000 imp.toerenteller.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re:Klok overzetten

Berichtdoor Govert » 24 jun 2009, 00:29

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/20 17:48

Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten