[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kloppend geluid bij stoplicht : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:39

Kloppend geluid bij stoplicht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kloppend geluid bij stoplicht

Berichtdoor Jynx » 15 sep 2009, 10:14

Sinds een maand zijn mijn vriendin en ik trotse eigenaren van een engels rode W123 200 (benzine) uit 1981 (wij vinden hem trouwens gewoon oranje). Hij is vrijwel roestvrij, heeft minder dan een ton gelopen en rijdt als een zonnetje. Binnenkort zal ik hem formeel voorstellen met wat fotootjes.

Het pril geluk wordt een beetje verstoord door een (hopelijk) klein ongemak. Bij stationair draaien voor het stoplicht (automaat in D, voet op de rem) hoor ik een zacht kloppend geluid. Het is me niet helemaal duidelijk waar het vandaan komt, maar het lijkt eerder van achter te komen dan uit het vooronder. Bij gasgeven houdt het geklop op.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? En - belangrijker - hoe verhelp ik het?
Jynx

Re:Kloppend geluid bij stoplicht

Berichtdoor ??? » 15 sep 2009, 11:26

Welkom bij het clubje Jynx.
Ja we zijn gek op foto's van de Benzen.
En dan je probleempje, is dat niet van iemand die naast je auto staat en op je raampje klopt om te vragen of die mee mag rijden ( geintje ) omdat je het alleen bij stilstand hoort.
Nee ff serieus misschien je Hardy schijf ?

???

Berichtdoor henklith » 15 sep 2009, 11:59

Hoi Eric,, ik heb niet veel verstand van automaten hoor, (wil ik ook niet krijgen ook :o)) maar als je stil staat, draait er toch niks in de aandrijflijn? althans niet achter de automatenbak.
Groet, henk
henklith

Berichtdoor ??? » 15 sep 2009, 12:06

Nee ik ook niet zo veel Henk maar als je op de rem trapt ontkoppel je niet.
Want als je rijd en je trapt op de rem ontkoppel je de automaat bak toch ook niet.
Denk dat het meer voor de Automaat deskundige is. ( hebben we die eigenlijk bij de club ? )
Zal wel we hebben bijna op elk terrein een deskundige haha.
???

Berichtdoor henklith » 15 sep 2009, 12:09

Volgens mij studeerd ene Govert? er binnenkort op af :o)
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor JantjeV8 » 15 sep 2009, 12:10

Kijk eens onder de auto en zoek of de knalpijp nergens tegen aan licht te schommelen. Heel vaak hoor je zo iets en dan schommelt het achtertse pijpje van de einddemper tegen het plaatwerk onder de bumper.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 15 sep 2009, 12:36

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/14 12:51
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor wallie71 » 15 sep 2009, 12:44

ik heb pas het zelfde gehad en wat jantje V8 zegt kan best kloppen bij mij kwam er een kloppend geluid rechtsvoor en wist echt niet waar het vandaan kwam tot dat ik achter me auto stond en keek naar me eindemper die bleek nog maar aan 1 rubber te hangen ipv 4 ff naar de mb dealer gereden en was voor een paar euro klaar geluid was ook weer weg daarna dus check ff je uitlaat rubbers
wallie71

Berichtdoor ??? » 15 sep 2009, 12:45

Tipje olie peilen versnelling bak als die warm is.
En peil stok schoon maken met een zeem geen papier of stoffen doek.
???

Keer terug naar Techniek