[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Kloppend midden geluid onder de auto? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 12:21

Kloppend midden geluid onder de auto?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Kloppend midden geluid onder de auto?

Berichtdoor Mercedennys » 20 nov 2007, 02:13

Nou,

De pech slaat de laatste tijd wel toe bij mij en dan vooral mijn W123.
blijven hangen met mijn voorbumper, 2 weken geleden achter aangereden, nu weer iets.

Wat:
Laatst linkerachter steekas al gereviseerd, nieuwe rubbers etc, rechts achter is nog goed en ingevet/siliconed.

Ik heb afgelopen weekend even iets harder gereden dan normaal (150km/u op de teller), ik had nieuwe banden gemonteeerd en wilde weten of ie nu weer geheel stabiel rijdt (hij trilde bij 140km) En ja hoor, 'ze' ligt als een blok op de weg.

Maar sinds ik dat gedaan heb, even harder dan normaal, heb ik het volgende:
kloppend geluid midden onder de auto dat ineens onstaat
ik moet dan echt naar de kant van de weg, harder of zachter rijden heeft geen nut.
beide steekasssen zijn droog, lekken niet en zien er normaal uit
als ik dan even stop langs de snelweg
en daarna weer doorrij is het geluid weer weg.
Net alsof er een soort onbalans is ontstaan.

Wie weet wat dit kan zijn, en wat ik dan (weer) voor kosten zal hebben?

Damn....
Mercedennis
Mercedennys

Re:Kloppend midden geluid onder de auto?

Berichtdoor Toontje » 20 nov 2007, 08:03

hoi hoi
het kloppen bonken achter veranderd het bij snelheid verminderen of vermeerderen.
en wat noem je reviseren van de steekas nieuwe homokoneten of alleen rubbers en vet meestaal is bnken kloppen achter een steek as wie aan vervanging toe is
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Topasbrauner » 20 nov 2007, 11:43

Dennis, ik had precies hetzelfde. Harder of zachter had geen zin. Ik heb er erg lang naar gezocht en uiteindelijk naar marcel kappen gebracht. Daar bleek dat de rechterachter rem af en toe bleef hangen. Dat in combinatie met een slechte schijf gaf het kloppen en uiteindelijk zelfs trillen als ik doorreed. Beide achterste klauwen gereviseerd, schijven en blokken en het was over. Ik kon het eerst ook helemaal niet als remprobleem plaatsen, maar het bleek het wel te zijn!

Gr Job
Topasbrauner

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 20 nov 2007, 13:31

Tussenlager v/d aandrijfas is ook verdacht!
Als het verdwijnt bij gas los zit het daarin waarschijnlijk.

gr Ton
200d automatik 1979

Berichtdoor Lode » 20 nov 2007, 21:03

Ik zou het ook eerst bij dat tussenlager van de cardan zoeken. Dus eens met Ton.
gr. Lode
Lode

Berichtdoor Mercedennys » 21 nov 2007, 02:43

heren,

dank voor het meedenken.
Remmen:
rem vast kan bijna niet want vorig jaar nieuwe schijven en sinds 3 mnd nieuwe blokken rondom.

het geluid van de steekas kloppingen is mij nl. al bekend. Dit stopt niet meer als er eenmaal een steekas (hoes) kapot is. dan wordt al snel alleen maar erger. (ooit een keer in Gent gestaan, alle ballen eruitgevallen van de steek as en niet meer door kunnen rijden met mijn vorige T..)

Het rare is dat het geluid nu weer helemaal weg is. lijkt wel of het alleen opkomt als de auto goed warm is, en ik 120=130 heb gereden. dan geklop dat bij vermeerderen verminderen niet meer weg gaat. Ik moet dan stoppen aan de kant van de (snel)weg. Daarna trek ik weer op en is het geluid verdwenen...

ik denk dat de winnaar de tussenlager van de aandrijfas.
is dit duur/ veel werk? zorgt dit voor de stabiliteit van de aandrijving? zit dit lager ongeveer ter hoogte van de achterbank?
Mercedennys

Berichtdoor 2m1300TDT » 21 nov 2007, 22:19

Dennis,
ik ben 2 weken geleden even naar Frankrijk geweest 1000km heen en 1000 terug, op de heenweg ook een kloppend geluid, leek links achter. Stilgestaan en het was weg, kwam na 200km weer.
IK heb sneller gereden als anders 130-140km, en het geluid kwam dan als ik langzamer reed dan 90-95 (rondom Parijs bijvoorbeeld).
In de Dordogne volle wagen (5 volwassenen) steile weggetjes op (12%) geen geluid.
Op weg naar huis weer hetzelfde na 2 uur snel rijden begon het kloppen weer. Na stilstand geluid weer een tijd weg.
De garage kon hier niet zoveel mee, moet eerst erger worden...

Dus ik ben benieuwd wat je gaat doen, zal laten als ik zelf een verklaring heb.

Ps, de remklauw is ook nij gereviseerd en dat geluid van vastlopende remmen is er ook bij langzaam rijden.
2m1300TDT

Berichtdoor Mercedennys » 23 nov 2007, 20:56

Dag allemaal,

Het bleek toch de rechter steekas te zijn. 2 maanden geleden de linker gereviseerd, nu was toch de rechter nu ook aan revisie toe, met nieuwe steekas hoezen en daarna weer differentieel opnieuw dichtgekit enzo.

dus mijn onderkantje aan de achteras zit helemaal niets meer 2e hands. ok, veel geld kwijt in totaal maar nu is zeker de hele achter as, steekassen, achterveren, gasbollen, 2 parkeerremkabels geheel vernieuwd.

Kortom, bleek toch de rechter steekas. Ik zou verwachten dat je dan toch meer een kloppend geluid gaat krijgen, de rubbers zijn gescheurd, de olie/vet loopt eruit en de steekas gaat geluid geven bij op snelheid rijden, warme auto.

De tusssenaslager was nog helemaal goed, ook het rubber van de automaatbak (zit precies tussen voorstoelen en achterbank waar het geluid zat).

Ik ben weer gerustgesteld.
(Mijn mannetje heeft zelfs mijn achterbumper er weer op gemonteerd en mijn achterchade iets uitgedeukt.(gekocht bij W123 lid - dank je Arie van Schie)

@2m13, zou toch je steekas hoezen goed controleren. Zonde als je je steekassen stuk rijdt. Volgens mij heb je nog mazzel gehad met zo'n reis, zwaarbeladen, hoge passen berijden... Succes!

Groets,
Dennis
Mercedennys

Berichtdoor Lode » 24 nov 2007, 00:01

Goed nieuws Dennis!
Lode

Berichtdoor 2m1300TDT » 24 nov 2007, 00:23

MIjn steekashoes is net vervangen, misschien is het lager beschadigd?
Heb vanmiddag monteur gebeld maar die lag ziek te bedde, maandag nog eens proberen.
Je weet tenminste dat je probleem weer is opgelost, da's ook wel fijn en geld moet rollen (liever mijn kant op...)
2m1300TDT

Berichtdoor Mercedennys » 24 nov 2007, 22:00

Amai,

Toch nog steeds geluid uit het vooronder.... Auto weer teruggebracht en wat blijkt, de homokineet koppeling is toch kapot rechtsachter. Maar ja, eerst nog een weekje naar Brussel en dan alsnog laten maken met een revisie steekas. Grrr, en toch nog steeds blijven denken dat de W123 een ijzersterke auto is die niet kapot te krijgen is....

Hopelijk kan ik volgende week melden dat alles nu eindelijk goed is en ik maanden lang ongestoord kan doorrijden...

groets,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor Roel280€ » 24 nov 2007, 22:22

Roel280€

Berichtdoor Mercedennys » 25 nov 2007, 00:05

Nee, even getest op de ringweg van amsterdam maar hier ga ik toch echt geen 500km mee rijden.
Dus maandag laten maken en ik dan met de trein naar brussel. sjees, gaat het er toch een keer van komen dat mijn Benz mij in de steek laat...
nou ja, maandagavond weer terug en weer ophalen bij de MB dokter en kijken hoe het dan met de patient gaat...

Ich moecthe gern nur geniessen mit dem guten Stern aber es gibt viele Mangeln heutzutage.... Schade, nicht?
Mercedennys

Berichtdoor 1111 » 26 nov 2007, 00:18

Begrijp ik hier uit dat nu voor de derde keer het diff. open moet?
Kon je geen goede gebruikte kopen, ik weet niet wat een revisie kost of eventueel nieuwe steekassen.

mvg arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor Mercedennys » 26 nov 2007, 00:51

ja, klopt 3 keer open al...

de steekas was al gereviseerd met nieuwe hoezen, maar niet met de homokineet dus die wordt morgen vervangen. Dus andere steekas en weer de nieuwe rubbers erom heen.

Jouw bumper zit er in ieder geval al op (maar ja, ben nu met de trein naar brussel gegaan dus voel me wel in de steek gelaten voor het eerst door mijn Benz...) Morgen weer ophalen en hopelijk dan een tijdje zonder gedoe doorrijden...

groet!
Dennis
Mercedennys

Berichtdoor 1111 » 26 nov 2007, 01:40

Alleen nieuwe hoezen kan ik geen revisie noemen.
Als een hoes scheurt kan er vuil in komen en gaan ze kapot dus hou ze in de gaten.
Een hele klus die steekassen er onder vandaan halen en dat voor de derde keer pfff

mvg arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee

Berichtdoor superW123 » 26 nov 2007, 21:41

ik had mijn diff ook al een keer of drie open gehad ivm trillingen, het is een kloteklus, maar je word er wel handig in, en hihi, de bouten gaan ook niet zo vastzitten.

superW123

Berichtdoor Mercedennys » 27 nov 2007, 23:26

Dag allemaal,

Nou het is gebeurd hoor. Andere achteras met goede homokineet gemonteerd. Nu beide steekassen voorzien van nieuwe hoezen en eentje met andere homokineet.
@Arie, je hebt gelijk, da's geen revisie maar als het weer goed dichtzit met nieuw vet en hoezen is het hopelijk weer ok.

De hopelijk eindstand:
nieuwe steekas hoezen RA LA
nieuwe homokineet RA
nieuwe achterveren LA RA
nieuwe draagarm- subframerubbers LA RA

Sjonge, volgens mij is mijn gehele achteras nu weer als nieuw ;-)

Ik rijd toch nu nog wel even voorzichtig met de radio zacht om te luisteren of er niet toch nog wat klopt.... Tot nu toe gaat het weer goed...

D
Mercedennys

Berichtdoor Mercedennys » 05 dec 2007, 19:09

Eh,... tot nu toe blijkt ook weer van korte duur. moest gister even doorrijden om op tijd thuis te zijn dus reed 130km/h. Sja, na een tijdje toch weer een geluidje onder de auto. Non de jus...

Daarom de vraag: wat is het verschil tussen een nieuwe steekas en een gereviseerde steekas met nieuwe as hoezen, nieuw vet erom heen (wat ik nu dus heb gedaan)?

De reparatie met nieuwe rubbers en vet was ook niet voor niks dus denk eraan om anders gewoon een compleet nieuwe steekas te laten monteren. Mijn lieve Benz moet het gewoon weer doen! Grrr
Mercedennys

Berichtdoor henklith » 05 dec 2007, 23:31

Dennis,, Zijn beide assen nu vervangen door goede gereviseerde?
Of althans gereviseerde? Ik snapte het verhaal niet helemaal.
groet, henk.
henklith

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto