[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
km.teller stuk? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 15:21

km.teller stuk?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

km.teller stuk?

Berichtdoor Robert » 05 apr 2006, 02:34

Hallo, mijn km.teller is er mee gestopt. De snelheidsmeter werkt nog wel maar als de dagteller van 900mtr. naar 1km. over moet blijft hij “hangen�, als ik hem op nul drukt draait hij weer t/m 900mtr. Wie weet waar dit inzit, is het en kwestie van schoon maken of moet er iets vervangen worden.?

Groet Robert.;)

Robert

Antwoord:km.teller stuk?

Berichtdoor Weizengelb » 05 apr 2006, 10:01

Dat is een tandwiel wat los zit op een asje...
Je moet de teller uit elkaar halen en asjes eruittrekken (wegdrukken met een ander asje, dan vallen de wieletjes er niet uit).
Het asje moet dan op de plaats van het losse tandwiel wat opgeruwd worden, of in elk geval moet dat tandwiel weer vaster op de as komen te zitten.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Robert » 06 apr 2006, 00:38

Mathieu, bedankt, dat ga ik van de zomer dan maar probeerden, alleen hoe kom ik aan een tweede asje?

Groet Robert ;)

Robert

Berichtdoor Weizengelb » 06 apr 2006, 09:28

Het schijnt dat het asje voor het op nul zetten van de dagteller precies passend is. Anders een dunne boor van3 mm of zo.
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Robert » 06 apr 2006, 23:16

Mathieu, bedankt :lol: voor de informatie ga ik maar even aan de gang.

Groet Robert ;)

Robert

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto