[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knop Ventilatieschuif: Hoe krijg ik die eraf? : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:52

Knop Ventilatieschuif: Hoe krijg ik die eraf?

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Knop Ventilatieschuif: Hoe krijg ik die eraf?

Berichtdoor Sandbeige » 29 apr 2010, 11:14

Ik moet de Zebranohouten strip verwijderen waar de ventilatieschuif in zit. Daartoe moet ik de knop eraf halen. Kan dat gewoon met een tang?
Sandbeige

Re:Knop Ventilatieschuif: Hoe krijg ik die eraf?

Berichtdoor Semrick » 29 apr 2010, 11:26

Ik neem aan dat je deze bedoelt (foto hieronder geleend van Toontje).
Die zit gewoon geklemd en die zou je dus eenvoudig los moeten kunnen trekken. ;-)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MBvO » 29 apr 2010, 11:37

Semrick's uitleg is voldoende, maar toch maar even voor de duidelijkheid: de knop komt er in feite niet af, de bediening is een plat metalen staafje met een rubber dopje erop (zwart met wit driehoekje) en dat dopje kun je zo van het metalen deel af trekken. Het metalen deel blijft gewoonzitten en je het houten deel zo afnemen.
MBvO

Berichtdoor Semrick » 29 apr 2010, 11:50

En dat ziet er dan zo uit. ;-)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor MBvO » 29 apr 2010, 20:02

Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben, is hoe ik die schakelaars eruit krijg zoals hierboven (die drukschakelaars onder het schuifje). Ik heb dat bij mij geprobeerd om de verlichting na te kijken van de koplamphoogteverstelling en achterruitverwarming, maar ik kreeg ze er niet uit.
Kan iemand dat omschrijven?
MBvO

Berichtdoor Hans230CE » 29 apr 2010, 22:00

Ik heb het gisteren nog zo gedaan:

Met een schroevendraaier VOORZICHTIG dat plaatje losklikken en dat de schakelaars gewoon losklikken van de onderkant.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Keer terug naar Interieur