Adriaan,
Te beginnen, ik ken het probleem, heb het zelf ook, mijn koppeling werkt uitstekend, maar schakelt niet in, schakelaar kan ik niet controleren, want de schakeltemp. is 102 graden Celsius, dus warmer als kokend water, de al niet te min mijn schakelaar al eens vervangen en het probleem bleef aanwezig. Slangen naar de radiotor en motor moeten hard zijn, slecht een kleinstukje indrukken is maar mogelijk. Dit komt omdat er max. 1.2 bar op het koelsysteem staat. Als ze zacht zijn meer dan 1/2 cm in te drukken dan moet je beginnen met je radiator dop te vervangen. zachte slangen zorgen voor kokend water en dus lucht in het systeem, waardoor diverse elementen niet meer goed werken en de koeling ook niet.
Een waarschuwing naar jouw: Houd de temperatuur onder de 110 graden, de rubbers kunnen bij hogere temperaturen snel uitharden en verpulveren, wat lekkages tot gevalg heeft.
Op dit moment ga ik een proef doen met een continu ingeschakelde FAN-koppeling om te zien of de temperatuur dan lager blijft. Ik zal je informeren. Verder ga ik mijn Temperatuur meter nameten, Hier zit misschien een fout in. Hierna overweeg ik het verplaatsen van de temperatuur schakelaar en de meter, Beide zijn M14 dus zouden uitwisselbaar moeten zijn.
Het is een lastig probleem en het is nog lastiger om het op te lossen
<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2008/07/05 17:24