Daar ben ik weer. De tank zit inmiddels schoon gemaakt weer op de bus (zie eerder topic) en ben ook nog steeds op zoek naar een betaalbare W123. Nu heb ik vandaag een redelijke gezien, uit 82 met een 2 liter diesel motor. Trok als een tierelier, zat zo op 140 en ook zonder rare bijgeluiden of zingende cardan. Echter, na de proefrit toch nog even checken of er niets lekt ( de motor was verder goed droog) maar ja hoor, drup drup, koelvloeistof. Voor zover ik kon zien kwam het bij de waterpomp weg. De olie was verder niet grijs en de auto starte na 2 keer niet ronddraaien (zie punt 2) 1 keer (koudstart) en liep direct op 4 cilinders. Geen witte of blauwe rook. Oftewel mijn vraag, is het aannemelijk dat het inderdaad gewoon een versleten waterpomp (of met heeeeel veel geluk alleen de pakking) of zouden jullie als kenners de gok niet wagen?
Een tweede vreemd punt is dat de motor eerst twee keer een gek geluidje maakte (helaas kan ik dat niet nadoen op het forum

Kortom ik vroeg me af of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, ik ben nog student, dus probeer met oa jullie kennis het risico op een miskoop te verkleinen. Ik hoop op veel reacties, maar weet ook dat je vaak een auto gezien moet hebben voordat jullie een oordeel kunnen geven.
Evengoed alvast bedankt!
Groet,
Wouter