[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koelvloeistof : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 17:26

koelvloeistof

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koelvloeistof

Berichtdoor wallie71 » 25 aug 2009, 22:22

hallo ga binnen kort met de Benz op vakantie maar nu is mijn vraag hoe kan ik zien of me koelvloeistof op een goed nivo staat ?
wallie71

Re:koelvloeistof

Berichtdoor Mart Gloudemans » 25 aug 2009, 22:47

Hoi,

Als je hem de laatste keer wegzet even de kachel openen dan laten staan en als hij koud is de radiateurdop eraf draaien, de koelribben moeten er helemaal onderzitten maar hij hoeft niet tot het randje gevuld zijn dit gooit hij er dan toch uit (zet uit door de warmte).
Niet openen als hij heet is anders verbrand je want de koelvloeistof staat dan onderdruk.

Groetjes Mart.
Mart Gloudemans
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gerwin » 25 aug 2009, 23:52

Met een zuurweger kan je ook meten of er nog voldoende koelvloeistof in het koelwater zit, en of het nog goed is. Maar dit is meer van belang voor de winter. Bij mij zit er een niveau markering onder de dop een zwarte uitstulping, soort van pin tegen de voorkant aan. Succes<br><br>Post edited by: Gerwin, at: 2009/08/25 23:52
Gerwin

Berichtdoor wallie71 » 26 aug 2009, 06:16

ok thnx vor de info bij mij zag ik dus ook dat pinnetje maar nivo staat daar zo 1 centimeter onder is dit nou het minium dat pinnetje of het maxium?
wallie71

Keer terug naar Techniek