door Pietje » 04 feb 2007, 12:28
Dat is nou typisch onze Nederlandse regering,...
Als elke dieselrijder namelijk zo slim wordt om op koolzaad of zonnebloemolie te gaan rijden verliest BakEllende heel veel centjes,...en dat willen ze niet.
Er wordt blijkbaar alleen naar de belastinopbrengsten gekeken, zoals ze dat ook al jááá'ren doen met de LPG rijders.
Als je wél schoon rijdt, wordt je in dit laatste geval aangeslagen met een 3x zo hoge wegenbelasting (bij jonge auto's) , want het geld moet wel binnen blijven komen.
Wat nou 'deze regering is vóór he millieu'
Als ze écht voor het millieu zijn moeten ze initiatieven niet gelijk aftraffen met allerlei belasting maatregelen.
Ik denk dat als de wegenbelasting hetzelfde zou zijn als bij benzine vrijwel iedereen een niewue wagen koopt met een gastank, zeker met de huidige generaties die weinig storingen vertonen en weinig vermogensverlies.
Let maar op: alle initiatieven met schonere worden ook vanzelf afgestraft. Dit zal bij meerdere regeringen zo zijn.
Ik denk als de auto industrie de vrije hand zou hebben dat er allang wagens zouden rijden die vrijwel 0% aan reguliere brandstoffen gebruiken.
Niet alleen regeringen hebben hiermee van doen, zij zullen ongetwijfeld gepushed worden door de olie maatschappijen. Aan de ene kant geven die de regering de schuld van de hoge prijzen, aan de andere kant willen diezelfde maatschappijen er niet aan denken om klanten te verliezen aan 'gratis' zonne enegrie.
Als ze écht commercieel waren zouden ook op die grait zonne energie wel iets vinden om daar nog wat aan te verdienen. Kijk: auto's met deze beperkte brandstof hebben een beperkte actie-radius. Dus als alle Shell's nu eens iets zouden vinden waarop wij in 2 minuten weer volle accu's zouden hebben zijn er nog steeds tankstations nodig.
Politiek & olie,...dat zijn werkelijk twee handen op 1 buik.
Daarom stem ik ook altijd Blanco. Het maakt niet uit wie er in dat bekende torentje zit, ze pikken allemaal. (Kok met zijn bekende kwartje, ook nooit terug gedraaid)
The Hofstad RULEZ,...maar dan wel de Hofstad(Groep)!
hehehe
De sous-adjunct onderdirecteur<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2007/02/04 11:35