[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kop vervangen. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 04:21

Kop vervangen.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kop vervangen.

Berichtdoor Rocky » 21 maart 2016, 20:10

Morgenmiddag ga ik samen met mijn buurman de kop vervangen van mijn W123 200 1977 2 liter benzine.
Hij rookt als een ketter en er verdwijnt water na een rit en ik zag een duidelijke lekkage bij de kop.
Ik heb de nieuwe pakkingen liggen met nieuwe klepsteelrubbers ( dankzij snollie) en de kop (dankzij wieberen) .
Zijn er dingen waarop gelet moet worden? Ik vermoed dat mijn buurman niet veel ervaring heeft met distributie ketting aangedreven motoren omdat hij vroeg of het een riemaandrijving had.

Mvg.
Leon.
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook.
Rocky
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 16 jul 2015, 06:48
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor Wiebren240D » 21 maart 2016, 22:35

Hallo leon

gewoon de eerste zuiger op de compressie slag zetten.
en als het dan goed is staat de ontsteking dan ook op de eerste zuiger.
staat namelijk een heel klein streepje op de rand van het ontsteking huis als daar de rotor precies tegenover staat dan kun je gerust de cilinderkop van de moter afhalen.
eerst de bout van het nokkenas tandwiel los maken voor je de gehele nokkenas los maakt en op de kerf letten die hoort ook tegenover de streep te komen die op het eerste nokkenas lager staat aan de linker kant achter het stuur weg gezien.

verder wens ik je suc6 met het herstel.
met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor Rocky » 22 maart 2016, 21:28

Vanmiddag eindelijk de kop er af gekregen, kan jammer genoeg geen foto's plaatsen vanwege te veel pixels.
Nu zoek ik de 2 geleiders nr. 1928 400 599 en1928 400 739 met de 4 bevestiging pennen, weet iemand waar ik deze kan bestellen en de levering niet langer dan 2 dagen is en wat de prijs ongeveer is.
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook.
Rocky
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 16 jul 2015, 06:48
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor Roy Lubbers » 22 maart 2016, 21:51

lokale MB dealer? prijs valt vaak best mee..
Avatar gebruiker
Roy Lubbers
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 371
Geregistreerd: 03 sep 2011, 20:13
Woonplaats: Enschede
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1984
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor Rocky » 22 maart 2016, 22:10

Hahaha daar had ik zelf niet aan gedacht, ga morgenochtend gelijk even langs bedankt.
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook.
Rocky
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 16 jul 2015, 06:48
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor Rocky » 23 maart 2016, 14:59

Even een updaten van gisteren.

Toen de kop na lange tijd verwijderd was roken we een sterke benzinelucht in de olie, gelukkig was de olie nog niet zo oud en was tussen de vingers te voelen dat het niet schaal was.
Je kon ook zien aan de kleppen van cilinder 2 en 1 dat de kleppen vet en zwart waren en dat de klepzittingen van alle 4 de cilinders te ver waren ingeslagen na vergelijking met de andere kop.

Morgen minerale olie en een nieuwe oliefilter met spoelmiddel halen zodat we de restant benzine eruit kunnen spoelen en dan de olie en filter kunnen vervangen.
Gelijk maar koelvloeistof halen omdat er nu nog water inzit (zat).

Bij de mb dealer de 2 ketting geleiders besteld met de 4 nieuwe staafjes waar ze mee vastzitten, was niet echt goedkoop vergeleken met web winkels maar die konden niet snel leveren en origineel leek mij toch beter, er was heel weinig inloop te zien maar waren beschadigt met uitbouwen (onze fout).

Morgenmiddag gaan we weer verder met opbouwen.
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook.
Rocky
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 16 jul 2015, 06:48
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor Frankie68 » 23 maart 2016, 19:21

vergeet niet de kopboutgaten uit te spuiten met (pers)lucht
Frankie68
 


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor JantjeV8 » 24 maart 2016, 11:27

Ik wilde eigenlijk vragen waarom je die geleiders vervangt, maar het antwoord heb je al gegeven. Waarschijnlijk heb je de zak door gezaagd of geslepen?
Is echt niet nodig, een m6 boutje buitenop, een grote moer er onder en je draait die pennen er zo uit. In het wp-handboek doen ze het met een slagtrekker, maar om goeie klappen te geven heb je niet genoeg ruimte. Gewoon er uit draaien werkt het beste en lukt altijd.

Laat de kop even afpersen, dan weet je zeker wat je er terug op monteert.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kop vervangen.

Berichtdoor Rocky » 24 maart 2016, 21:47

We hebben hem eruit moeten slijpen bleek van binnen zwaar geoxideerd te zijn, we hadden het geprobeerd met zo,n slagwerker nadat wij de radiateur hadden uitgebouwd voldoende ruimte 3 lukte.

Even een updaten.

Oude pakking goed verwijderd zat aardig ingebrand, de klepsteelrubbers vervangen echter zat er 1 zo los dat hij met de klep meeging naar boven deze toch strak genoeg gekregen dat hij nu niet meer meegaat maar zit nog wel beweging in (volgens monteur niet zo,n ramp).
De nokkenas opgebouwd op de andere kop.
Nu gaan wij morgen beginnen om de boel af te bouwen.
Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook.
Rocky
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 16 jul 2015, 06:48
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 29 gasten

cron