[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koplamp-claxon: elektrische storing, waar te beginnen? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:43

koplamp-claxon: elektrische storing, waar te beginnen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koplamp-claxon: elektrische storing, waar te beginnen?

Berichtdoor Taxidriver » 25 nov 2012, 23:08

Hallo allemaal,

sinds enkele dagen gaat mijn claxon (de rechter van de twee tonen, die bij de rechter koplamp zit) een beetje jammeren als ik mijn grootlicht of mislicht aan doe. Soort sirene of inbraakalarm. Het was me daarvoor al opgevallen dat de rechter koplamp wat zwakker brandde. Waarschijnlijk ergens kortsluiting of lekstroom. Maar waarrrrrr? Iemand soortgelijk gehad? Wellicht in de combischakelaar en/of wis-was-combischakelaar?
Ik ga morgen op zoek, gewapend met multimeter etc., alle suggesties welkom.

gr. Dirk
Taxidriver

Re: koplamp-claxon: elektrische storing, waar te beginnen?

Berichtdoor Hans230CE » 25 nov 2012, 23:13

Haal eens om te beginnen de massa los rechts tegen het binnen spatbord. Heel de zooi eens goed schoonmaken en terug monteren. Beetje vet erop en hopla, hoop ik.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 25 nov 2012, 23:16

De stekkers van de koplampen willen ook wel eens voor problemen zorgen, kan je ook schoonmaken.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Taxidriver » 26 nov 2012, 13:24

OPGELOST!!
Het is weer in orde. Het was inderdaad de massa. Bedankt Hans!
Ik ben niet zo'n elektricien maar het was inderdaad de eerst mogelijke logische storing: de massa. Moest wel even een nieuw massapunt aanleggen: onze vriend roest had er een klont van gemaakt die niet was los te krijgen, dus draadjes afgeknipt, nieuw, dik stuk eraan gesoldeerd met groot oog en aan een dik boutje verbonden aan het plaatwerk.
Alles doet weer wat het moet doen en niks extra's meer.
Taxidriver

Keer terug naar Techniek