Ik heb ook de slang die van het remvloeistofreservoir naar de bedoelde koppelingscylinder loopt moeten vernieuwen. Ik heb het op ongeveer dezelfde manier gedaan als Adriaan om zo min mogelijk lucht in het systeem te krijgen.
Toch werkte de koppeling daarna niet lekker meer en greep veel te snel aan.
Je zou denken dat deze makkelijk te ontluchten moet zijn met de nippel op de cylinder die op de versnellingsbak zit. Eigenlijk volgens hetzelfde principe als remmen ontluchten.
Helaas is niets minder waar en blijft er op de een of andere manier ergens lucht in zitten.
Het is mij uiteindelijk redelijk gelukt op de manier zoals in het werkplaats handboek wordt beschreven.
Namelijk via de remklauw rechtsvoor. Op de ontluchtingsnippel daarvan sluit je een doorzichtige slang aan die je (door het opendraaien van die nippel) vol laat lopen met remvloeistof. Als de slang vol zit sluit je het andere eind aan op de nippel van de koppelingscylinder op de bak.
Vervolgens ook die nippel opendraaien en dan met het rempedaal de vloeistof rustig naar boven rondpompen tot alle lucht er uit is. Zet wel de slang even vast met een kleine tyrip anders spring hij er door de druk af en kun je overnieuw beginnen.
Het is op deze manier zelfs alleen te doen.
Groeten,
Eric van de