Mijn 230CE is inmiddels 1,5 week bij R&R in Geulle voor een koprevisie.
De reden:
Van het ene op het andere moment leek het of de Benz maar op 3 cilinders liep.
Ik ben rustig naar huis gereden en de dag erna weer geprobeerd maar hetzelfde resultaat.
ANWB gebeld en deze constateerde dat alle 4 de bougies een vonk gaven. Het leek wel of een probleem was met LPG maar op benzine was het resultaat hetzelfde.
Op de maandag daarop maar naar Geulle gehobbeld en de de monteur constateerde dat de cilinder bij het schutbord bijna geen compressie meer had.
Zijn partner is op vakantie en ik kwam er ook nog zomaar tussen dus de reparatie verloopt vrij langzaam mede doordat het revisiebedrijf a.s. maandag pas weer aan het werk gaat.
Vandaag ben ik even, met de fiets, gaan kijken en de kop lag eraf. Je kon duidelijk zien dat de inlaatklep van de cilinder bij het schutbord veel was afgesleten en het leek wel op verbrand. De rest van de kleppen zagen er goed uit en kunnen misschien hergebruikt worden.
Er komen wel allemaal nieuwe harde zittingen in.
Het olieverbruik zal dan ook veel minder worden alhoewel dit toch al niet erg hoog was. Circa een halve liter op 3000 km.
Je kon ook zien dat bij de betreffende cilinder de koppakking bijna door was dus dan zou er toch een probleem zijn ontstaan.
Er was ook 1 bout van het uitlaatspruitstuk weg en deze wordt ook met nieuwe pakking teruggeplaatst.
Tevens wordt nog het filter en de olie van de automatenbak meteen verwisseld en een of andere kabel die een luchtschuif moet reguleren, omdat ik op LPG, rijdt wordt eveneens vernieuwd omdat deze tijdelijk was hersteld.
Het gaat nog zeker 2 weken duren maar de Benz zal weer perfect lopen.
Over de kosten zullen we het nog maar even niet hebben.
Ik houd jullie op de hoogte.
Foto's volgen nog zodra die klaar is.
Groet, Jos230ce