[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
?????kortsluiting???? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:57

?????kortsluiting????

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

?????kortsluiting????

Berichtdoor Ronald300D » 11 nov 2009, 01:07

Ha Luitjes,

Ik heb weer eens iets.
Ergens heb ik kortsluiting maar weet niet waar.
Na het starten gaat het intrumentenpanel branden (handrem, gloeier, enz), doen mijn knipperlichten het niet, mijn remlichten het niet en als ik rem, gaat de benzinemeter op nul en gaat de instrumentenverlichting iets feller branden?????
Heb zekeringen nagekeken, mijn tellerunit eruit gehaald en nagekeken en weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Nadat ik de motor heb uitgezet, gaat de instrumentenverlichting uit en niet meer aan als ik het contact
weer aan zet?
Na een tijdje gaan de lampjes weer branden maar zodra ik het knipperlicht aanzet, of op de claxon druk, o.i.d. gaan de lampjes weer uit?
Ik hoor het voorgloeirelais klikken als de lampjes weer aangaan maar kan het hieraan liggen?
Wie weet raad???????
Alvast bedankt.

P.S. Heb net nog ff gereden en alles werkte weer normaal???
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:?????kortsluiting????

Berichtdoor Toontje » 11 nov 2009, 07:06

hoi hoi
dat lijkt op een massa probleem
is het trouwens na heftige regen of was de wagen droog
als het na regen is ff gaan zoeken waar er water staat en anders een zoektochtje pffffffffff.
groetjes toontje<br><br>Post edited by: toontje, at: 2009/11/11 06:09
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:?????kortsluiting????

Berichtdoor MBvO » 11 nov 2009, 13:08

Hoi, ik weet het fijne niet van de electronica, maar dat klinkt mij in de oren als een (deels) verbroken electrisch circuit. Massaprobleem dan, denk ik? Misschien losgetrild tijdens het rijden.
Misschien eerst maar eens de punten nalopen waar de massa-aansluitingen zitten. Ik weet ze niet allemaal, maar ik weet wel:
- aansluiting aan carrosserie bij de electrische antenne (indien aanwezig) achter het plastic linker zijscherm in de achterbak
- aansluiting - pool van de accu (direct naast de accu)
- Er schijnt er eentje achter het klokkenpaneel te zitten. Die heb ik zelf nog niet aanschouwd.

Of zou het kunnen zijn dat je spanningsregelaar kaduuk is en het hele systeem bijvoorbeeld teveel spanning krijgt (felle lampjes?). Misschien ook eens de laadspanning meten aan de accupolen bij draaiende motor, die moet redelijk stabiel rond de 14-14,5V liggen.

Iemand anders aanvullingen?
MBvO

Keer terug naar Techniek