MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:26

koude start 250

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

koude start 250

Berichtdoor MB123250aut » 15 maart 2006, 22:14

mijn Mercedes 250 , met die moeilijke solex carburateur , wil bij een koude start niet op de choke komen , ik zelf zit hier niet zo mee , hou de motor wel aan de praat , bij de volgende beurt wordt er toch nagekeken , maar gisteren toen ik terug kwam van de bouwmarkt stonden er twee mannen bij te kijken en we raakten aan de praat , en ik vertelde dat de auto niet op de choke wil komen , toen zij er een dat er in de lucht inlaat een soort wax staafje zit die er voor zorgt dat bij koud weer de klep dicht zit en bij warm weer de klep open is , en dat dat het probleem van de koude start is , wie weet hier meer van ???

groeten bertram.

MB123250aut

Antwoord:koude start 250

Berichtdoor Desje » 15 maart 2006, 22:21

ik weet dat de LPG boer bij mij die klep in de filterslurf dicht gemaakt heeft omdat anders de auto in de winter niet start zei hij.
Desje

Antwoord:koude start 250

Berichtdoor zilver » 16 maart 2006, 22:14

Je kunt 3 controles uitvoeren als de motor koud is:
1 demonteer het luchtfilterdeksel en controleer of de Chokekleppen dicht staan(als je voor de motor staat de achterste kleppen in de carburateur.
2 controleer of de voorverwarmingsklep in de uitlaat onder de carburateur gangbaar is en of de veer of bij ondedrukbediening de slang heel is
3 controleer of de klep in de luchtfilter inlaatbuis dicht staat( dit kan door de voorverwarmingsslang aan de onderzijde los te nemen en met je vinger er in voelen.
Deze controles of indien reparaties of afstellingen staan op de werkplaats cd-rom van mij)
Suc6 Zilver
zilver

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto