[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
krakend geluid/veringen die doorgezakt zijn : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 13:40

krakend geluid/veringen die doorgezakt zijn

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:krakend geluid/veringen die doorgezakt zijn

Berichtdoor Trouwkoets » 16 jan 2008, 01:08

Erik, informatief. Heb je nog foto's van de werkzaamheden?

Caspar
Trouwkoets
 


Re:krakend geluid/veringen die doorgezakt zijn

Berichtdoor JantjeV8 » 16 jan 2008, 08:21

Ik heb nog even in de bak met 'speciale gereedschappen' gekeken:

Ik heb daar een pijpje voor wat precies over de kogel op de kraag van de bus past. Dat pijpje is net zo hoog als de kogel boven de bus is.
Over dat pijpje heb ik een dikke strip gelast aan de bovenzijde, zeg maar een dekseltje wat niet volledig afsluit. Op die strip zit een smallere pijp rechtop opgelast waar je op kunt slaan met de hamer.
Eigenlijk 'verjong' je de pijp zodat ie langs de stuurarmen kan. Dan nog is het een heel gefreubel, inderdaad waarbij verwensingen gepaard gaan.
Het ding zit er zo gruwelijk stroef in, je moet ook een heel erg zware vuisthamer gebruiken en zorgen dat je goed dragende klappen uit kunt delen.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:krakend geluid/veringen die doorgezakt zijn

Berichtdoor Weizengelb » 16 jan 2008, 12:10

Wat demonteer je daarbij allemaal Jan?
Neem je de veer eraf en zo? Of laat je het aan de schokbreker hangen?

Mijn garage heeft laatst alleen de hoes vervangen omdat hij de kogel er niet uit kreeg...daar was ik dus niet blij mee. Volgende keer doe ik het zelf of ga naar de Mercedes dealer...
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:krakend geluid/veringen die doorgezakt zijn

Berichtdoor wwwW123 » 16 jan 2008, 12:14

en trekt de wagen nog naar rechts of is dat ook opgelost?
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:krakend geluid/veringen die doorgezakt zijn

Berichtdoor ERIK123 » 22 jan 2008, 00:17

hallo,
sorry, ik heb geen foto's van de werkzaamheden van fuseekogel vervangen. Mijn digitaal fototoestel heeft plots met een kreunend geluid de geest gegeven. Dus voorlopig geen foto's meer.
Je moet het wiel, remklauw en -schijf demonteren en dan de volledige verticale draagarm waar de fuseekogel in zit in z'n geheel demonteren. En de veer en demper laten hangen. Wel veer ondersteunen!!! want de onderste draagarm zit dan niet meer vast!! En dan kan je dragend kloppen met zware hamer om de oude kogel eruit te krijgen en vervolgens de nieuwe er weer in (zie JantjeV8). De demontage duurt misschien 10 minuten en als de fuseekogel er in zit, ook weer 10 min. om terug te monteren, maar de kogel vervangen... is niet van de poes... We hebben er zeker 1 à 1,5 uur aan zitten klojen (met zeer bekwame garagist!)
De oude kwam er makkelijk uit, maar de nieuwe er in... was een ander paar mouwen.
En ja, de auto trekt nog steeds een beetje naar rechts. Dit moet gewoon aan de uitlijning liggen. Deze keer zal ik de uitlijnwaarden meenemen naar de garage zodanig dat ze zich daar op kunnen baseren. Hopelijk is't dan opgelost.
ERIK123
ERIK123
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 13 jul 2007, 21:30
Woonplaats: Brecht
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten