MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 18:31

Kroonkurkvelgen van aluminium of niet??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Berichtdoor Rob Holewijn » 22 jun 2007, 19:01

Een klant van mij blijkt een poedercoat bedrijf te hebben, en maakt deze klaar voor 40,00 per stuk incl stralen. (dit even ter informatie voor de liefhebbers)
Maar nu komt het.
Ik en ik denk wij allemaal zijn van mening dat de velgen
(kroonkurk) van aluminium zijn.
Maar er ging wat mis bij het poedercoaten, en hij informeren bij een firma die veel werk voor Mercedes en bmw doet.
Nu komt hij met de bewering dat deze velgen niet van aluminium zijn maar van gietijzer.
Dit lijkt mij toch sterk, daar ik de velgen al meer als een jaar gestraald had liggen en er nog geen roest puntje op te vinden is.
Maar ja wie ben ik.
Kan één van jullie met zekerheid zeggen waar deze velgen van zijn gemaakt????<br><br>Bericht gewijzigd door: Rob Holewijn, op: 2007/06/22 19:15
Rob Holewijn

Berichtdoor D!rk » 22 jun 2007, 19:10

Niet voor 100% zekerheid, maar kun je geen magneetje gebruiken? Want aluminium is zeker niet magnetisch (maar sommige gietijzersoorten meende ik ook).

Groet

Dirk

Heb even de topic aangepast, de vorige topic 'pakte' echt niet<br><br>Bericht gewijzigd door: D!rk, op: 2007/06/22 19:12
D!rk

Antwoord:Kroonkurkvelgen van aluminium of niet??

Berichtdoor Rob Holewijn » 22 jun 2007, 19:13

Dirk, dat zou ik ook even doen, maar dat wil niet op gietijzer.
Rob Holewijn

Berichtdoor Pieter » 22 jun 2007, 19:29

op www.fuchsfelge.de lees ik dit:

Nach dem Flügelrad ging es Schlag auf Schlag. Bald darauf entwickelte OTTO FUCHS gemeinsam mit Mercedes das so genannte Barock-Rad, das in fünfzehn Jahren Marktpräsenz ein Klassiker wurde. Es war das erste in Großserien hergestellte Aluminiumrad.

dus Aluminium, lijkt me zo... :dry:
Pieter

Berichtdoor Topasbrauner » 22 jun 2007, 19:38

Rob, onze wielen zijn wel van aluminium, maar wel op een zeer bijzondere manier vervaardigd, nl. gesmeed. Legio namaak wielen zijn gegoten en die kun je wel coaten.
Zoals die INtra wielen van jou, die kun je wel stralen en coaten.

Van gietijzer zijn ze zeker niet, dat is voor wielen veel te broos. Magneet plakt zeker weten ook op gietijzer. Op onze wielen plakt ie niet dus zijn ze niet van gietijzer. Ge*** van die man dus.
Topasbrauner

Berichtdoor Rob Holewijn » 22 jun 2007, 20:06

Bedankt mannen, ik dacht dat ik al een beetje dement werd.
Hij heeft met die Duitser gesproken en zoals op de site van fuchs staat wordt er gepraat over een schmiederad, dat zal hij wel verkeerd begrepen hebben.
Toch spreken ze daar van een schmiederad en een leichtsmiederad. Wat zou daar het verschil in zijn?
En Job wil je mijn velgen niet beledigen, die ik weggebracht heb zijn fuchs velgen.
Zullen we trouwens zaterdag verder slopen???
Rob Holewijn

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto