[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kupervaser : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:45

kupervaser

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

kupervaser

Berichtdoor Kupervaser » 03 aug 2011, 08:38

Hallo allemaal, ik ben hier nieuw.
Ik ben geen monteur en heb bijna geen ervaring met auto's sleutelen behalve dat ik weleens een uitlaat heb vervangen in mijn Citroen Saxo en nog wat simpele dingen.

2 weken geleden heb ik een Mercedes-Benz W123 280CE gekocht in het blauw en met een LPG installatie. De auto is niet in een superstaat maar wel ok. Er zitten geen origineel velgen onder, maar dat maakt mij niet zo veel uit, de auto hoeft niet helemaal origineel te zijn. Mercedes is achter iets verhoogt, maar dat ga ik denk ik terugzetten als ik nieuwe schokbrekers en veren achter ga zetten. De auto heeft 17 inch velgen. De voorbanden heb ik laten vervangen, want die waren versleten.

In de eerste instantie leek de auto wel in goede order maar nu ontdenk ik toch wat meer werk aan. Wat ik tot nu toe tegen ben gekomen:

- De auto was redelijk onstabiel, vooral op de drempels en B wegen. Op de snelweg ging het redelijk goed. Na dat er nieuwe voorbanden onder gingen was het voor 90 % verholpen.

- Rechter schokdemper is denk ik defect, of de veer is al oud. In iedere geval, er komt een enorm geluid uit dat gebied. Het geluid wordt ook nog eens versterkt door de gastank in de kofferbak, en de hele constructie van de auto.

- Ik denk dat de voorremmen moeten worden vervangen. De auto remt schokkerig.

- Rond de 100km/h begint de auto te vibreren. Als ik 120 km/h ga rijden, dan wordt de vibratie al redelijk irritant. Ik voel het vooral aan het stuur. Er is wel een kleine speling in het stuur. Maar niet drastisch.

- En met dit weer het meest irritante: vocht probleem. De auto lekt. Ik kom even niet precies achter waar het water vandaan komt. Elektrisch dak werkte niet, dus is door de vorige eigenaar dichtgelast. Er staat water in de kofferbak en achter de bestuurdersstoel en de passagiersstoel. De kofferbak rubber is redelijk oud. Ik zie wel duidelijk dat de achterruit rubber lekt. Maar ik kan niet voorstellen dat er zoveel water doorheen kan komen. Vorige week had ik denk ik wel 2 cm water in de auto staan.

Voor de rest is een leuke auto, maar dit is weer een hobby erbij, had ik eigenlijk niet op gerekend.
Is er iemand in Rotterdam die deze auto’s goed kent en misschien een keer tijd heeft om een ritje te maken en even snel een oordeel geven, kijken of alles naar behoren werkt.

Hier staan wat foto’s:

http://s642.photobucket.com/albums/uu14 ... es%20W123/

Alvast bedankt,
Kupervaser
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Ja

Re: Ik ben hier nieuw

Berichtdoor Agavengrunn » 03 aug 2011, 15:58

Hallo Jeff,

Welkom bij de club. Je hebt een stuurversnelling, gaaf zeg!

Er zijn genoeg mensen die je kunnen helpen en adviseren met je problemen hier, dus dat komt wel goed.

Succes met je wagen.

Gr Hendrik
Agavengrunn

Berichtdoor CE Loco » 03 aug 2011, 16:29

Welkom hier, altijd leuk nog een couperijder in rotterdam!
Enne tja,dat trillen is negen van de tien keer een kwestie van banden balanceren en dan die lekkages,het achterraamrubber kan je kitten een bekend euvel.Met de zoekfunctie kan je veel over lekkages te weten te komen,raamrubbers,onder je accubak,scharnierbakken enz. bijna te veel om op te noemen.
Als je mij een pm stuurt wil ik er ook wel eens naar kijken en heb nog wel wat tips.
CE Loco

Berichtdoor Kupervaser » 04 aug 2011, 00:03

Inderdaad, ik schakkel de versnellingen op mijn stuur, best grappig.

Verder toen de nieuwe voorbanden op gingen, waren ze ook gebalanceerd (neem ik aan), dus daar komt de trilling niet van. Lekkage ben ik op het moment aan het opsporen.
Kupervaser
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor Trouwkoets » 04 aug 2011, 11:27

Welkom Kupervaser. je hebt een auto waar je voorlopig aan kan werken.
Over de remmen: Mijn ervaring is dat de zuigers van de achterremmen snel kunnen gaan vastzitten.
Er wordt actief gesleuteld in Pijnacker. Maak eens contact met de initiatiefnemers. Voor gegevens zie mijn onderstchrift.

Succes, Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Kupervaser » 04 aug 2011, 11:51

Bedankt Caspar.

Ik ga zeker Pijnakker even benaderen.

Jeff
Kupervaser
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: