[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lamp bagageruimte T : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:40

lamp bagageruimte T

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

lamp bagageruimte T

Berichtdoor keggel » 09 maart 2010, 15:01

Ik heb mijn T bijna volledig herspoten, zoals te zien in projecten.
Nu heb ik iets raars.
Alles werkt weer zoals het moet na montage, enkel de lamp achterin de bagageruimte gaat aan als de achterklep dicht is en uit als die open is.
Precies verkeerd om dus.
Nu weet ik vrijwel zeker dat alle kabels goed zitten, en voorheen deed de lamp het al helemaal niet.
Je zou zeggen, draai die kabels om, maar ook dat helpt niet. De verlichting gaat wel goed aan en uit bij het openen van de achterdeuren, ook bediening met de schakelaar op het dashboard werkt goed.
Ik zal wel iets onnozels over het hoofd zien.

Wie heeft een tip?
keggel

Re:lamp bagageruimte T

Berichtdoor 300TD W123 » 09 maart 2010, 18:01

Hallo

De schakelaar zit aan het slot zelf, aan de binnenkant van de achterklep dus.
Heb je het schakelaartje niet verkeerd om gemonteerd?
Mijn verlichting werkte eerst alleen maar op de schakelaar op het dashboard. Nadat ik de schakelaar opengehaald, zuiver gemaakt en teruggeplaatst had werkte de verlichting achter weer en op de achterdeuren en op de achterklep.

Groet Mark
300TD W123

Berichtdoor Maikel » 09 maart 2010, 19:40

hey Keggel,

gaat bij jou de lamp ook branden als je het kofferbakslot indrukt? bij mij namelijk wel, dus als de klep open gaat brand hij niet en dicht ook niet, heb jij dat ook ? (bij het dashboard doet die van mij het ook gewoon)
Ik ben ook wel benieuwd wat anderen ervan zeggen.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Citrobenz » 09 maart 2010, 19:54

Lijkt mij dat de schakelaar op de kop gemonteerd zit, is meestal een massa schakelaar
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor keggel » 09 maart 2010, 22:06

Bij mij gaat de lamp dus aan als ik de koffer sluit.

Zal waarschijnlijk in de schakeling van het slot zelf zitten...weer alles open maken achterin.
Zou logisch zijn als dit een massa-schakelaar is.
keggel

Keer terug naar Techniek