We gaan met de 300 cdt op vakantie!!, Ik vertrek Zaterdag ochtend vroeg richting Spanje en we zullen totaal zo'n 3 weken onderweg zijn, we zijn van plan om het binnenland van spanje te bezoeken en ook nog een gedeelte van Portugal, ik ben de laatste tijd erg veel bezig geweest met de voorbereidingen voor deze reis wat de auto betreft, er moesten hier en daar wat dingen vernieuwd worden, zoals: stuur stangen, stabilisator stangen en nog wel wat andere onderdelen , verder twee keer kleppen gesteld, de eerste keer was te gehaast!!..tweede keer was beduidend beter gelukt en liep een stuk beter, verstuivers gekontroleerd eentje was 80% maar na een paar keer de druk er op gezet te hebben werd het beter dus niks aan vernieuwd, koelsysteem ververst en de termostaat gekontroleerd in een pannetje met heet water, de pakking was wel helemaal aan gort dus effe een nieuwe gehaald en het spulletje weer dicht geschroefd, de remmen had ik al gereviseerd voor mijn IKS keuring, remolie ververst, bakolie, cardan olie en automatische bak olie en filter ververst en natuurlijk brandstof filter, lucht filter en een flinke dosis motorolie, raammechanisme op de valreep weten te scoren en te monteren..wel handig bij eventueele tolpoortjes! voor de rest neem ik nog een v-snaartje extra mee en wat olie voor de bak en transmissie en wat gereedschap wat ik niet hoop te hoeven gebruiken.En nu ben ik het zat al dat sleutelen, eindelijk is het zo ver na zoveel test rondjes door de straten, zoveel zweet en zo veel tranen. Nu gaat het dan eindelijk gebeuren.
Groeten,
Mathieu