[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Leidingwerk Benzinetank aansluiten : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 jan 2025, 22:44

Leidingwerk Benzinetank aansluiten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Leidingwerk Benzinetank aansluiten

Berichtdoor Br230 » 13 maart 2014, 22:20

Hallo mensen,

Even wat vragen over de aansluiting van de benzinetank van mijn combi:
Er zitten drie uitgangen op: 2grote en 1kleine. Aan de kleine zat weer een t koppeling.
Verder is er nog een klein reservetankje dat op de grote tank zal moeten worden aangesloten. Deze reservetank heeft 3uitgangen. De hals van de vuldop van de grote tank heeft ook nog een grote uitgang. Deze zal denk ik aan een andere grote moeten worden gekoppeld.(zal wel een onluchting wezen ofzo.)
Wie heeft er een schematische tekening of een goede uitleg hoe we dit weer origineel kunnen aansluiten? Ik heb een 230t uit 1979...
Wat zit er achter de grote inbusmoer aan de onderkant?

Wie kan me verder helpen?

Groet,

Bram
Br230
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 dec 2013, 00:23
Roepnaam:
Type wagen: 230T
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Leidingwerk Benzinetank aansluiten

Berichtdoor Alex26_75 » 14 maart 2014, 09:09

Achter de grote inbusmoer zit je benzinefilter van de tank.

kan vanavond wel foto's maken hoe het kleine tankje aangesloten zit, maar je kan ook op een Russische site kijken voor hoe en wat. www.ilcats.ru, en dan Mercedes opzoeken

gr alex
Alex26_75
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 17 maart 2013, 12:30
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Leidingwerk Benzinetank aansluiten

Berichtdoor Br230 » 14 maart 2014, 15:00

He alex,

Thanks voor je reactie!
Was ff zoeken, m'n russisch is niet zo best, maar gevonden! Direct de onderdeelnrs erbij is top!
Ben er in ieder geval iets wijzer van geworden.

Ik heb een tank op de kop getikt met twee uitgangen, een dikke onder, een kleine boven.
Is dit wel een benzine tank, of juist een diesel. Kwam van een franse auto af heb ik me laten vertellen.
Aan de bovenkant op een hoek nabij de aanvoerbuis nieuwe benzine, zitten twee uitgangen naast elkaar. Denk dat deze voor reservetank is. Deze zijn dichtgestopt.
Verder zat er een t stukje aan de uitgang in het midden (bovenste). Hoe zou dit hebben gezeten? Is het mogelijk om de reservetank hierop aan was gesloten?
Ik snap alleen niet dat die dikke uitgang op de leiding die smaller is zou moeten worden aangesloten...

Vg bram
Br230
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 dec 2013, 00:23
Roepnaam:
Type wagen: 230T
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Leidingwerk Benzinetank aansluiten

Berichtdoor Alex26_75 » 14 maart 2014, 22:04

Het tankje wat bij het reservewiel zit is je beluchtingstank.

Om het makkelijk uit te leggen, bij het differentieel zitten 2 aansluitingen, de onderste is de aanvoer naar de motor, de bovenste is de retour.

Dan de 2 aansluitingen bovenop, die gaan met slangetjes over naar leidinkjes die op het beluchtingstankje aangesloten worden.

De dikke aansluiting die bij de tankaansluiting zit (waar je de benzine mee tankt) is de beluchtingsslang die op de hals vast zit van de tankopening.

Er is geen verschil tussen benzine of diesel tank, alleen het filter waar de tekst "diesel" of " benzin" op staat
Alex26_75
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 17 maart 2013, 12:30
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Leidingwerk Benzinetank aansluiten

Berichtdoor Br230 » 15 maart 2014, 09:39

H'e Alex,

Je hebt me weer een nieuw inzicht gegeven! Een beluchtingstankje kan natuurlijk ook. Ik zat me al af te vragen hoe dit in mijn ogen reservetankje zichzelf zou moeten vullen...
Het verhaal word er een stuk duidelijker van. Ik verwacht dat ik er zo uit ga komen. Hartelijk dank!

Vg bram
Br230
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 dec 2013, 00:23
Roepnaam:
Type wagen: 230T
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Leidingwerk Benzinetank aansluiten

Berichtdoor Jaap123 » 23 maart 2014, 22:39

Volgens mij zijn er wel verschillende tanks.
Voor de benzine injectie (230TE en 280TE) is de benzine aanvoer naar de pomp (de onderste aansluiting) dikker dan de retour (de bovenste aansluiting). Voor diesels zit er meen ik geen verschil in aanvoer en retour.
Jaap123
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten