[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lek in terugloop benzine verbinding, membraam : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:13

Lek in terugloop benzine verbinding, membraam

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Lek in terugloop benzine verbinding, membraam

Berichtdoor koningen » 01 okt 2011, 20:16

Hallo Mensen,

In ben een nieuwkomer in dit circuit en heb inmiddels elke maand wel een keer zwarte nagels (wat ik leuk vind overigens). Ik ben redelijk technisch (al zeg ik het zelf), maar verstand van auto's heb ik niet.

Mijn W123 (200, M102) rijdt prima, maar op dit moment alleen op LPG. Dit komt omdat een "membraan" (tevens pakking) lekt wat net onder de toe en afvoer van de benzineleidingen zit, onder aan de carburateur. Volgens mij zorgt dit membraan er voor dat bij een bepaalde druk overtollige benzine terug kan stromen. Qua vorm lijkt het op een klein speakertje (driehoekig circa 3 cm, zie foto).

Ik heb vandaag de carburateur eraf gehad en de boel bekeken. Nu vraag ik me af. Worden dit soort membranen nog gemaakt en zo ja hoe kom ik hier aan ?

groeten van Mark
koningen

Re: Lek in terugloop benzine verbinding, membraam

Berichtdoor Maikel » 01 okt 2011, 20:59

hoi

misschien even bij de Wensink vragen ? of anders bij een dealer in Duitsland.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek