Hallo mensen,
Al geruime tijd heb ik een kwaal zitten in mn Mercedes waar ik nu een theorie voor heb bedacht wat het zou kunnen zijn.
Het probleem is als volgt:
-Cilinder 4 loopt niet mee bij stationair/lage toeren op Benzine en alleen met LPG als er benzine in de tankt zit
-Benzine lucht rond de auto.
wat blijkt nou: de 2 hebben met elkaar te maken. Als de benzine tank leeg is loopt hij gewoon constant! (op LPG)
net weer getest, 15 liter peut erin 50 m rijden en jahoor weer op 5 poten lopen.
als ik over schakel op benzine loopt die wel iets beter met lage toeren dan op gas maar niet perfect.
Dit leken eerst 2 onafhankelijke problemen maar het heeft denk ik met elkaar te maken:
Als de brandstofpomp uitstaat laat hij nog wel iets door denk ik(heb het relais er ook uitgehad pomp is echt UIT) en stel dat de injector van cilinder 4 nou een beetje doorlekt en dat door de venturie effect toch brandstof doorlaat? zal hij daardoor slechter gaan lopen net als dat je overschakelt van benzine naar gas?
De brandstof lekkage is ook nergens te zien. alle slangen achter de tank zijn ook vervangen nergens een druppel te bekennen, maar je ruikt echt peut en het verdwijnt ook uit mn tank. de ontsteking is alles vernieuwd, bougie, verdelerkap rotor, kabels, bobine. ontsteking staat op tijd.
Klinkt dit verhaal voor iemand bekend? en klopt het een beetje wat ik bedacht heb? of heeft iemand anders nog een idee waarom cilinder 4 niet meedoet als er peut in mn tank zit??
Groeten Rudy