MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 12:43

linker chassis balk sleept over drempels

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

linker chassis balk sleept over drempels

Berichtdoor Geurt » 09 nov 2009, 10:38

Hallo,

Ik rij nu ongeveer een jaar met mijn Mercedes met plezier rond, alleen een week geleden toen reed ik over een verkeersdrempel en ik hoorde een schrapend geluid.
Ik dacht eerst dat het de uitlaats was die kapot was, maar dat was niet zo, het was de linker chassis balk

Tenminste, van deze plek was de tectiel afgeschraapt.
Weet iemand een logische verklaring voor dit verschijnsel? Hij staat gewoon nog normaal op zijn voorveren, en het laagste punt onder de auto is volgens mijn nog altijd de uitlaat !

Als ik met een gangetje van 15 km per uur over een drempel ga, dan hoor ik niets.

met vriendelijke groet
Geurt

Post edited by: geurt, at: 2009/11/09 09:42<br><br>Post edited by: geurt, at: 2009/11/09 09:48



Geurt
 


Re:linker chassis balk sleept over drempels

Berichtdoor Geurt » 09 nov 2009, 10:42



Geurt
 


Re:linker chassis balk sleept over drempels

Berichtdoor bartolo66 » 09 nov 2009, 10:53

Je geeft aan dat je met 15km/h niets hoort, wanneer (met welke snelheid)hoor je wel wat?

Reed je in het verleden zonder problemen over deze drempel?
Heb je wat aan de wagen veranderd?
Zijn je voorveren nog heel? hoe zijn de schokbrekers er aan toe?
bartolo66
 


Re:linker chassis balk sleept over drempels

Berichtdoor Geurt » 09 nov 2009, 10:55

Rond de 25 30 km per uur hoor ik wat.

In het verleden reed ik er goed overheen, maar mischien was het toen ook al een klein beetje, ik heb er toen niet op gelet.

En de veren zijn nog heel, tenminste ik kan geen breuk vinden. en naar mijn weten ligt de auto niet lager ofzo

Als auto over een drempel rijd dan veert hij 1 keer op en neer, dus de schokdempers zullen ook wel goed zijn

Post edited by: geurt, at: 2009/11/09 10:00<br><br>Post edited by: geurt, at: 2009/11/09 10:01
Geurt
 


Re:linker chassis balk sleept over drempels

Berichtdoor Geurt » 09 nov 2009, 23:44

haha het is echt een spookauto.
Vanavond nog een rondje gereden, en na een keer hard remmen was er niets meer aan de hand.

Ik snap er niets van, maar het is weer oke!

groetjes geurt
Geurt
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten