door Topasbrauner » 16 jan 2007, 11:11
Hoi, ik heb ervaring met beide.
Onder mijn 123 heb ik taxiveren gezet. 80 euro bij Marcel Kappen, met dikke rubbers, maar die heb ik achterwege gelaten. Anders komt ie naar mijn smaak lelijk ver omhoog. Deze veren bevallen perfect. Het veergedrag blijft nagenoeg hetzelfde, dus comfortabel. Hij zakt veel minder ver in als je hem belaadt.
Mijn 230.6 '75 heeft ze ook. Hier zit wel LPG in, hij had ze dus hard nodig. Ook hier perfect veergedrag, maar hij gaat echt wel zakken met volle belading en volle LPG tank hoor.
Mijn 250C '73 heeft Monroe load adjusters leveling systeem. Hij staat normaal op 3 bar en dat houdt de kont heel goed omhoog. Bij volle belading en aanhanger met flink wat kogeldruk zet ik hem hooguit op 5 en dat is meer dan genoeg. Je kunt met dit systeem je auto heel zwaar belasten zonder vervelend doorhangen. Nu komt het nadeel: het veergedrag wordt stoterig. Duidelijk merkbaar tov de taxiveren met normale shocks. Omdat de coupe een iets sportief rijgedrag wel past, vind ik dat niet zo heel erg, maar je merkt het heel duidelijk.
Naar mijn idee passen ze ook onder de 123, heeft dezelfde achteras.
Kom anders maar es langs en proefrijden, als je beide wilt ervaren. Dan maak je altijd de juiste beslissing!
Gr. Job 06 47 252 474<br><br>Bericht gewijzigd door: Topasbrauner, op: 2007/01/16 10:13