[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
LPG/benzine juiste afstelling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:49

LPG/benzine juiste afstelling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

LPG/benzine juiste afstelling

Berichtdoor rpmosterd » 19 feb 2008, 21:18

Hallo,

Ik wil de motor gaan afstellen, hoe kan ik de waardes zodanig afstellen dat de motor zowel op LPG als benzine goed loopt?

Groet, Robert Mosterd
rpmosterd

Re:LPG/benzine juiste afstelling

Berichtdoor JantjeV8 » 19 feb 2008, 23:11

Eerst je motor volledig op benzine volgens de fabrieksspecs afstellen. Pas als hij dan pico-bello is begin je aan de LPG afstelling.

Zorg ook dat je motor in goede conditie is. Als je basis bagger is wordt het met LPG helemaal niks.

Dus draag zorg voor goede rubber dichtingen van vacuumslangen, spruitstukpakkingen, dichtringen rond de injectoren, manchet onder de carburateur (indien van toepassing), ontstekingsdelen in top-conditie etc etc.

Pas als je daarvan overtuigd bent aan LPG beginnen, anders gewoon NIET.

LPG installaties hebben meestal een uitgangswaarde qua afstelling, die moet je wel weten, want er naar zoeken gaat niet lukken. Daarna ga je nog fijn afstellen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:LPG/benzine juiste afstelling

Berichtdoor rpmosterd » 19 feb 2008, 23:52

Hallo JantjeV8,

De auto loopt op dit moment redelijk netjes stationair op LPG, en op benzine looptie niet echt super, mogelijk door een verstopte leiding of filter. Ik rijdt er dagelijks mee naar mijn werk en op LPG trekt de motor prima! Maar ik ben iemand die alles 100% netjes wil hebben lopen, en ook op benzine. Dus even uitzoeken wat de balans is van een goede afstelling. Bedankt voor de info.

Groet, Robert
rpmosterd

Keer terug naar Techniek