Na het kleppen stellen viel me op dat die ring (met de 4 gaten) die op de carb ligt, wel erg hoog zit. Bijna tegen het "dak" van het luchtfilterhuis. Is even moeilijk te meten, omdat die carb horizontaal ligt (zijn bovenvlak bedoel ik) en de luchtfilterbak is schuin. Maar ik heb even wat klei van de kinderen afgepakt, en deze (in een bammezakje) tussen de ring en de deksel gelegd. Is natuurlijk nog steeds een vrij lousy meting, maar zegt wel iets: De deksel van het luchtfilter ligt maar enkele mm's "los" van de inlaatopeningen. Aan de voorkant tenminste, achter is beter.
Wat me ook opvalt is dat er een opvulring ONDER het inlaatstuk ligt. Dus tussen de bodem van het luchtfilterhuis en het LPG inlaatstuk.
Helaas geen foto's, maar ik denk dat het wel duidelijk is?
Ik ben zeker geen tuner, maar vrees toch dat dit ademnood veroorzaakt.
Opmerkingen of ervaringen?
Effe een tekeningetje gemaakt
onderaan, zwart is de carb, in doorsnede. In doorsnede zie je maar 2 kanalen van de 4.
Rood is de onderbak van het luchtfilterhuis. (heeft natuurlijk een groot gat boven de carb)
Groen de opvulring
Blauw is het inlaatstuk LPG. Ook hier zie je maar 2 gaten van de 4. 2 gaten hebben nog een randje er op.
Bruin is het deksel van het luchtfilterhuis.
Dat zie je dus heel dicht bij de inlaatopeningen komen.
commentaar/ervaringen?