Nou die voorschakel weerstand wordt gedurende de start( startmotor draaid) even gebypassed, dus als het ware kort gesloten zodat er toch nog wat spanning over blijft op de bobine.
Als de motor loopt wordt de stroom naar de bobine weer via de weerstand gelevert, zodat de spanning dan weer op de goeie waarde komt, want de accu heeft nu weer meer spanning.
Ik hoop dat ik het een beetje helder verwoordt?
))
Een andere opmerking over het aftakken van de spanning voor de LPG via de aansluiting van die voorschakelweerstand, ik vindt het een beetje gemakzuchtig om het daar af te takken, lekker gemakkelijk, maar niet optimaal.
Dit punt zou je goon niet moeten belasten met extra's.
Neem daarvoor gewoon een aftakking op de zekeringskast, bv. die waar ook de blower zit !?
Nog maar er van uitgaande dat de electrichien, de aftakking op die voorschakelweerstand aan de goeie kant gemaakt heeft!!!!
dus aan de kant waar de 12V zit, en niet de kant waar bobbie aan vast zit!
Groet, henk