MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:13

LPG schakelaar defect?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG schakelaar defect?

Berichtdoor Desmond280ce » 16 okt 2009, 09:22

Mijn lpg-schakelaar geeft (via de led-lampjes) aan dat de tank altijd vol zit. (ook al is de tank bijna leeg)

Het vreemde is dat de meter achterin de gastank 2x is aangesloten op massa, namelijk 1x op de massa van de carresori en 1x op de massa van de afsluiter, klopt dit wel?

Nu is het wel mogelijk om de tankmeter aan te sluiten op de bestaande brandstofmeter in het dashbord maar dat is nogal een beetje werk. Wil eerst kijken of ik de originele lpg-meter weer goed kan krijgen.

Wie weet hier meer over?

Groeten,
Desmond280ce

Re:LPG schakelaar defect?

Berichtdoor henklith » 16 okt 2009, 11:40

Als ik zo begrijp is de nivo meter van het gas dus helemaal niet ingeschakeld, en dat zou er toe kunnen leiden dat de Ledbar de valse informatie krijgt dat de tank vol is.
Ik zou eerst gewoon even naar de LPG inbouwer gaan, en vragen of ie dat alsnog in orde kan maken, want dat hoort toch bij het compleet leveren van LPG installatie!?
Groet, Henk
henklith

Re:LPG schakelaar defect?

Berichtdoor bluemoon me » 22 okt 2009, 09:41

hoi hoi, kan natuurlijk niet. De onsluiter krijgt plus via de een bedrading vanuit de spanningsbron en de andere is gewoon massa. dus maar een keer.

gr Bram ut limburg.
bluemoon me

Keer terug naar LPG Specifiek