[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
LPG tank ipv benzine tank : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:46

LPG tank ipv benzine tank

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG tank ipv benzine tank

Berichtdoor JorisV » 31 mei 2010, 18:45

Mijn plan is ook om LPG in te laten bouwen, ik hoor goede ervaringen over Carbalt dus ga het hier waarschijnlijk laten doen. Bedoeling is een 85 liter tank in te laten bouwen.

Nu heb ik enkele vragen en ideeen nav een dag klussen in Waarland ;)
- wie heeft er ervaring met het verwijderen van de benzine tank? De 60 liter heb je toch niet meer nodig en dan kan de gastank daar mooi. Kleine benzine tank zou dan aan de zijkant kunnen (bijv deze alto tank van 30 liter rechts dwars?).

JorisV

Re:LPG tank ipv benzine tank

Berichtdoor Jos230ce » 31 mei 2010, 19:11

Ik heb geen ervaring met het verwijderen van de benzinetank.
De LPG-tank van 85 ltr. zat er al in bij mij op de plek van de benzinetank.
Aan de rechterzijkant in de kofferruimte zit een kleine benzinetank in mijn MB.
De vulopening van de benzinetank is er bovenop dus aan de binnenzijde van de koffer en de LPG-aansluiting zit nu op de plek waar de benzinevuldop zat.

Het gehele systeem werkt voor mij gewoon perfect.

Groet, Jos <br><br>Post edited by: Jos230ce, at: 2010/05/31 19:15

Jos230ce

Berichtdoor W115Biker » 31 mei 2010, 20:24

Joris, jouw fiets in je avatar? Ook mooi!
W115Biker

Berichtdoor JorisV » 31 mei 2010, 20:50

CB 750 four, uit dezelfde periode :)

Maar Jos, dit systeem wil ik ook graag installeren. Heb je misschien wat meer info hoe je dit aangepakt hebt enzo?
Mijn bedoeling is dus eerst de tank te verwijderen, en de kleinere (net als bij jou op de foto) in te zetten.
Daarna naar Carbalt
JorisV

Berichtdoor Jos230ce » 31 mei 2010, 21:29

Ik heb dit niet zelf gedaan maar ik zal wat foto's maken waarop alles beter zichtbaar is en je deze mailen.

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 31 mei 2010, 22:22

m.i. zit de benzinetank niet voor niets op de plek waar hij nu zit ivm aanrijdingen. Bovendien weet ik niet of ik wel een benzinetank zo tegen de buitenkant aan wil hebben waar ook de zon bij mooi weer soms uren op staat te bakken nog afgezien van een evt zijwaartse aanrijding.

Punt 2 houd er rekening mee dat in een aantal buitenlanden LPG niet zo wijdverspreid te krijgen is als hier. In Duitsland is LPG alles behalve een gemeengoed. Dan zou het nog wel eens handig kunnen zijn als je een flink eind op benzine kunt rijden en niet elke 2 uur moet stoppen omdat je benzinetank te klein blijkt.
3 het is natuurlijk een oplossing om dat zo te doen, maar het is alles behalve origineel. je moet wel extra gaten boren etc. Wat zijn je plannen met de wagen? Net zo lang mee doorrijden totdat ie echt niet meer kan of wellicht in de toekomst verkopen?
AdriaanVogelzang

Berichtdoor Limited 97 » 01 jun 2010, 09:01

En overweeg ook gelijk een 100 liter tank, dat scheelt weer km's als je afhankelijk bent van LPG.
Heb ook overwogen om de tank eruit te halen, niet gedaan o.a. ivm onveiligheid bij aanrijdingen.
Nu een 100 liter tank erin, hou nog best veel ruimte over, valt mij alles mee.
Limited 97

Berichtdoor alex240diesel » 01 jun 2010, 10:43

Ik moet zeggen ik ben op zoek naar een zogehete LPG brandstof tank. Dit is een speciale tank die kleiner is dan de orginele plus minus 30 liter maar zo gevormd dat de LPG tank er gedeeltelijk in kan staan, hierdoor hou je stukken ruimte over.

Omdat ik deze tank nog maar een keer heb gezien denk ik dat het special made tanks zijn en ga ik dus binnekort maar is wat hobbien. en Ja neem 100 liter LPG tank, want ik heb nu dat ik vaak moet tanken.
alex240diesel

Berichtdoor wwwW123 » 01 jun 2010, 14:59

mag je zo'n bezinetank wel volgens de apk normen in je auto hebben? vuldop aan binnenzijde wagen?
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 01 jun 2010, 23:31

nee
alex240diesel

Berichtdoor Jos230ce » 02 jun 2010, 06:20

Volgens mijn LPG-boer is dit geen enkel probleem.

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor alex240diesel » 02 jun 2010, 07:21

Volgens mij mag het niet, omdat er dan benzine dampen in de auto kunnen komen, en benzine in het voeruig kan lekken bij een koprol. Maar ja, tis dan ook weer geen type goedkeur waar we hier over praten.
alex240diesel

Berichtdoor huperdepuup » 23 sep 2010, 22:18

Na 8 jaar met een 100 liter tank in een 250 te hebben rondgereden ben ik toe aan de tweede 250. Hij staat hier inmiddels in de schuur, maar LPG moet er nog in. Wordt opnieuw een 100 liter tank, want 250 lust er wel pap van. Ik wil de benzinetank verwijderen en een klein benzinetankje monteren, maar uit alle andere reacties wordt mij nog niet helemaal duidelijk hoe je dat handig, goed en veilig doet. Een tankje met de vulopening in de kofferbak lijkt mij niet goed. Weet iemand waar een klein tankje te verkrijgen is, dat via de originele vulopening kan worden gevuld? Of een kleine tank uit een andere auto, die past in een W123? Hou me aanbevolen voor reacties. Groet, Huub
huperdepuup

Berichtdoor Jaap 230E » 24 sep 2010, 07:14

Goede morgen Heren,

Ik heb een 85 liter LPG tank op de plaats van de origineele benzinne tank,

en ben 2,5 jaar geleden al met een alto tank (oude model Alto voor 1996)

bezig geweest, door een bedrijf laten ontgassen en al pas gemaakt.

en met de bedoeling om de originele vul opening te gebruiken, hiervoor ook al dikke rubberen benzinne slang voor gekocht etc.

Doch ben inmiddels een hele mooie tank op mijn pad tegen gekomen, die ik uiteindelijk ga plaatsen.

Voor die gene die geintreseerd zijn kunnen mij even een PM sturen dan kan ik je er foto s over opsturen.

Hartelijke groet,

Jaap
Jaap 230E

Keer terug naar LPG Specifiek