MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:24

LPG uitbouwen

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

LPG uitbouwen

Berichtdoor LouisGhijselings » 17 jan 2010, 17:58

Ik heb een 230C uit 1978 met een LPG instalatie die al zolang niet meer gekeurd is dat ze moet verwijderd worden...(belgie)
Nu vraagt een instalateur 300 euro voor uitbouw, wat ik vrij veel vind.
Nu vraag ik me af of ik zelf de uitbouw kan doen?
Tot waar en welke onderdelen moet ik verwijderen en hoe zit het met afsluiten van de kloelslangen die naar de verdamper lopen (hoe komen die daar als die er origineel niet zaten, is er dan een stuk tussengezet die het koelsysteem omleid fzo?)
En welke elektrische componenten moeten verwijderd worden? (de omzetting van gas naar bezine..)
Heeft iemand een duidelijke foto van de carburator van een 230C zonder LPG op? Dat ik kan zien welke onderdelen ik moet verwijderen)

M.A.W. hoe zet ik mijn benzje weer origineel :-)

Mvg
LouisG
LouisGhijselings

Re:LPG uitbouwen

Berichtdoor alex240diesel » 17 jan 2010, 22:16

Volgens mij gaat het alleen maar om de tank en rubbere slangen. Al het andere mag blijven zitten ;)

Of ga je hem terug bouwen naar benzine?
alex240diesel

Berichtdoor JaapW114 » 17 jan 2010, 22:29

Ik had destijds een Renault waar ik de gasinstallatie ook had uitgesloopt, maar alles moet eruit of zoals in mijn geval de leidingen onder de auto platgeslagen, zodat het onbruikbaar is. Er schijnen namelijk mensen met gas rond te rijden, maar niet op kenteken, dus die halen het er voor de APK uit en bouwen het daarna weer terug.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor LouisGhijselings » 17 jan 2010, 22:54

ja bij mij moet alles van het gas er volledig uit, is verplicht voor de belgische keuring bij brandstofwijziging..
Ik vraag me alleen af of het alleen een kwestie is van dingen loshalen en klaar, of dat er andere onderdelen in de plaats moeten komen? Want ik heb even zitten kijken en het lijkt erop dat de LPG verdamper (waar de koelleidingen opzitten) op de carburator is gevezen, en dus rees de vraag bij mij op of ik dit gewoon kon losschroeven? Want er zit ook op de carburator nog een elektrische klep die schakeld tussen gas en benzine.. Dit moet toch ergens op de venturi aangesloten zitten en als ik het losdoe trek ik toch gewoon lucht waar vroeger de LPG toekwam?
Of mis ik hier iets?
LouisGhijselings

Keer terug naar LPG Specifiek