door Bemerbenz » 09 jan 2007, 11:38
Backfires ontstaan door problemen met de ontsteking. Ook een injectie systeem is gebaat bij een goede ontsteking, toch ? Het beeld ontstaat dat alle conventionele LPG installaties last hebben van backfires, dat is dus niet zo. Je moet je afvragen of een duur geavanceerd injectiesysteem, met veel toegevoegde electronica (iets wat nu juist gelukkig ontbreekt in een W123) opweegt tegen een wat gevoeliger conventioneel systeem. Sinds ik alle ontstekingsdelen heb vervangen, heb ik nergens geen last meer van. Ik heb overwogen om een G2 systeem te installeren, maar het wordt (als ik weer problemen krijg) een IMPCO, ik hoor hier toch veel positieve ervaringen over. Juist omdat over een groter toerentalgebied de mengselverhouding ingeregeld kan worden. Zelf ervaar ik met 130 op de snelweg geen verschil of ik op LPG of benzine rijd (het versnellen gaat op benzine wat pittiger, dat is het enigste). Met een conventioneel systeem wordt de kop minder belast (iets voor een oudere M110 een zegen), en volgens Tonnie rijdt je dan 200000 km zonder flash lube, is de carroserie versleten, maar doet de motor het nog.<br><br>Bericht gewijzigd door: Bemerbenz, op: 2007/01/09 10:50