Ik heb een 1984 MB-280GE, dus geen W123, maar wel met de M110 motor met K-Jetronic.
Verbruik op benzine is dusdanig dat er iets moet gebeuren om de verbruikskosten te minderen.
Nou weet en lees ik dat het K-Jetronic systeem / inlaatspruitstuk niet optimaal is voor gas.
Sowieso is mijn gedachte dat ik de motor liever optimaliseer voor een brandstof (LPG dan dus) dan 'dual fuel' te gaan.
Dus zit ik te denken aan montage van M110 carburatteur spruitstuk of D-Jetronic spruitstuk.
Hierop enkel een mixer met gasklep erop en aansluiten op luchtfilter natuurlijk.
Evt. bij een koprevisie zou ik compressie van het blok nog eens kunnen verhogen, maar voorlopig beginnen we simpel.
Nadelen zijn natuurlijk wel dat er tijdig getankt moet worden en je goed moet weten waar de volgende LPG pomp staat.
Ook zal denk ik mijn actieradius beperkt zijn, tenzij ik de laadbak volbouw met LPG tanks. Ga toch het liefste voor een onderbouw systeem. Op plek van de benzinetank zou ik een 70 liter tank kwijtkunnen.
Zijn er hier ervaring met mensen 100% op LPG rijden en hun motor/inlaatspruitstuk zodanig hebben aangepast en het benzinegedeelte eruit hebben gegooid?
Ik heb kortgeleden overigens nog rotor, verdelerkap, bougiekabels en bougies allemaal vernieuwd door spul van Beru / NGK.
gr. Bram