[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Mag ik een W115 vraagje stellen? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 16:41

Mag ik een W115 vraagje stellen?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Mag ik een W115 vraagje stellen?

Berichtdoor Laurens123 » 24 mei 2011, 21:39

Hallo Benzers,

Mag toch wel, een W115 vraag? De 240D 3.0 (dus gewoon een 300D, maar dan W115), die is geleverd met automaat en handbak. Was er alleen een handbak met 4 versnellingen, of ook één met 5 versnellingen?

En verder, binnen het W115 segment, is dan een 240D 3.0 zo een beetje het beste waar je voor kan gaan, qua levensduur?

Verder nog punten van aandacht specifiek gericht op de W115?

Groet uit het zuiden,

Laurens!
Laurens123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Mag ik een W115 vraagje stellen?

Berichtdoor Govert » 24 mei 2011, 22:40

De 240D 3.0 is oorspronkelijk alleen geleverd met een vierbak. Zowel de automaat als de handbak hadden vier versnellingen.

Op de W114 zijn wel vijfbakken geleverd, met een 1:1 verhouding als vijfde versnelling geloof ik, maar dus niet op de diesels.

De levensduur van een motor hangt van een aantal dingen af, het is niet zo dat de 240D 3.0 automatisch langer meegaat dan de andere diesels. Het was wel een luxe wagen toen, in tegenstelling tot de kleinere diesels, dus wellicht wat minder afgeragd, maar diesels werden meestal aangeschaft om kilometers mee te rijden.

De W115 kan goed roesten. De kilometerteller heeft maar vijf cijfers, dus het is nog meer raden hoeveel kilometer de auto gelopen heeft. Kijk voor meer info eens op http://www.mercedesforums.nl daar is veel info over de W114/115 (en andere types) te vinden, vast ook wel een koopgids.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto