Vanavond was ik van plan de centrale deurvergrendeling rubbertjes te vervangen. Daar ben ik helaas niet in geslaagd. Ik ben nu wel een aantal vragen rijker:
Waarom zit er plastic achter het deurpaneel? (zie foto)
Hoe vervang ik dat rubbertje nou? Veel over gelezen op het forum, maar als ik dat element zelf zie, met dat staafje erin, dan snap ik er helemaal niets meer van. (zie foto)
Ik vond een zwart kunststof onderdeel wat rammelend loszat in de buurt van het slot. Wat is dit? Ik kreeg het er niet uit dus het zit er nu nog steeds los in. (zie foto, onderdeel is rood omlijnd)
Dan vind ik ook nog een losse stang. Dit is de stang die ervoor zorgt dat je met de sleutel de deur open krijgt. De sleutel werkte niet op die deur en ben er nooit naar gaan kijken. Met de sleutel kan ik het slot niet draaien, maar die stang zelf kan ik ook niet draaien. Klein katje wat ik blijkbaar destijds in de zak heb gekocht. Er draait dus niets, slot stuk of kan ik iets smeren? (zie foto, eerste van het losse uiteinde, tweede van waar het in het handvat zit)
Ben dus al meteen bij de bijrijdersdeur gestrand, ga pas verder met de andere deuren als het me wat meer duidelijk is.
Groeten, Léon