Gisteren thuis gekomen na een weekje vakantie in de Bourgogne. 2000 km gereden en veel mooi weer gehad.
De auto is me over het algemeen erg goed bevallen. Wat een stevige wagen en wat een fijn interieur. Dat dat nog zo stralend is na meer dan 30 jaar en meer dan 3 ton vind ik ongelovelijk.
Qua rijden ben ik er weer achter gekomen dat ik toch echt graag een handbak heb. In de randstad is een automaat heerlijk maar op bergweggetjes schakel ik liever zelf.
Verder vind ik de 240 voor lange ritten op de snelweg toch te licht. De reis naar bestemming duurde 9 uur, welke ik 2 keer constant 100-110 heb gereden. Dat gaat prima maar ik vind dat de motor te veel toeren draait om harder te gaan rijden. Op de binnenwegen is het heerlijk sturen.
De dames (vriendin & dochter) vonden 'm ook fijn en alle baggage paste ook nog 's achterin. Zodra de zon begon te schijnen wilde ik een open dak, hou daar toch wel erg van.
Al met al heeft de W123 me dus enorm overtuigd. Deze 240 heeft zijn taak vervuld en mijn zoektocht naar de perfecte diesel gaat door. Het zal moeilijk worden maar het moet een 300 met schuifdak en 5-bak worden (combi of sedan).<br><br>Post edited by: woutadam, at: 2009/03/01 23:27