[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Met de Benz naar kroatie! : Reizen!

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 14:22

Met de Benz naar kroatie!

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

Met de Benz naar kroatie!

Berichtdoor Geurt » 31 dec 2009, 17:40

Hallo,

Mijn schoonouders en ik zijn een vakantie aan het plannen naar kroatie, nu gaan hun met een volkswagen passat. Maar nu vroegen ze aan mij of ik met de Mercedes mee kon rijden ivm bagage en mijn vriendin kon niet bij hun in de auto om dat er nog een paar broers meegingen.

Eerst heb ik het afgewezen, maar na veel denken lijkt me het een aantrekkelijke onderneming.

Het is zo'n 1600 kilometer rijden van barneveld naar biograd, maar ik ben van plan dit in mijn eigen tempo te gaan doen. Lekker rustig aan, en af en toe een stop maken.

Nu is mijn vraag, zou mijn Benz dit trekken? motorisch is hij wel goed denk ik.
Maar de zuigerveren zijn wel aan het slijten. Verder is de remmerij nog perfect in orde.

Eigenlijk heb ik er nooit problemen mee gehad, zelfs niet toen ik er mee naar antwerpen ben gegaan, maar dit is natuurlijk een heel ander verhaal.

En hoe zit het in oostenrijk als ik hoog in de bergen rijd, word de motor dan niet enorm warm door de ijle lucht?

En wat voor voorbereidingen moet ik treffen voor een dergelijke reis?

Kijk ik heb de auto gekocht voor 2500 euro, en als hij dit haalt is dit echt geweldig!

Groetjes Geurt

Post edited by: geurt, at: 2009/12/31 16:48<br><br>Post edited by: geurt, at: 2009/12/31 16:50

Geurt

Re:Met de Benz naar kroatie!

Berichtdoor Lindtova » 31 dec 2009, 18:16

ik weet niet wat voor motor je hebt Benz op diesel
en 200D of 300D.daar hangt een hoop vanaf maar ik zou het gewoon doen
ze kunnen veel hebben hoor.Als de temp gewoon goed is en de remmerij
en hij trekt goed nou ..... gaan
Lindtova

Berichtdoor Weizengelb » 31 dec 2009, 19:26

ja wat voor auto heb je?

Wat bij de W123 als eerste problemen kan geven zijn de remmen, vastzittende remcylinders, verstopte remslangen, versleten remblokken. Vooral achter zitten de remmen relitief vaak vast omdat ze te weinig belast worden.

Verder moet je radiateur in orde zijn, in files of wanneer de motor hard moet werken kan hij anders te warm worden.

De uitlaat(pot) kan eronderuit vallen als hij niet meer zo fris is (maar dat is hoogstens hinderlijk).

Neem in elk geval een goed reservewiel, krik, v-snaar en eventueel een waterpomp mee. En zorg dat je banden goed zijn.
Voor een benzine evt nog een rotor/verdeler, kontaktpunten... ligt aan wat voor wagen je hebt.
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor 300TD W123 » 31 dec 2009, 20:10

Hallo

In je profiel gezien dat je een 300D hebt. Deze zijn nagenoeg onverwoestbaar. Mijn auto gekocht in Munchen en ermee naar huis gereden, daar olie ververst, apk en kenteken geregeld en een week later naar zuid Frankrijk met vouwwagen erachter en volle belading. In vier weken tijd dus meer als 4000 Km met een wagen die daarvoor 4 jaar had stilgestaan, en zonder aantoonbare geschiedenis. Oliepeil in de gaten houden en niet overdreven gaan jakkeren, dan komt het wel goed. Dit jaar ook weer lekker mee door zuid Frankrijk gereden met temperaturen tussen 35 en 40 graden. Temp meter staat net iets hoger tijdens een lange klim. Veel nieuwere wagens met hete motoren voorbijgereden :).
Succes met je tocht.
Oja, tijdens lange steile afdalingen wel remmen op de motor, anders worden je remmen wel te heet, maar dat geld voor iedere wagen.

Groet Mark en de beste wensen voor iedereen in 2010 en veel veilige kilometers gewenst.
300TD W123

Berichtdoor melbard » 31 dec 2009, 23:27

ben ook in de zomer 2007 3000KM mee gereden na anderhalf stil gestaan
dat moet geen probleem.
inshallah voor iedereen in 2010 en veel veilige kilometers gewenst.
melbard

Berichtdoor Toontje » 01 jan 2010, 08:43

hoi hoi
Ik heb een 200D met 55 pk ben er hoog mee in de bergen geweest in oostenrijk in frankrijk en als je mijn topics volgd dan zie je wel meer wat ik er mee doe mijn auto is ook van die prijsklasse
en het enigste wat ik als voor bereiding doe is tanken en ruitensproeier tankje vullen.
als je echt heel hoog ben heb ik 1 keer meegemaakt dan wil de diesel bij stationair draaien wel een beetje wakkelen maar geef je dan beetje gas is het over en als je dan weer wat zakt is het ook weg.
Groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Geurt » 01 jan 2010, 14:51

Jah ik heb een 300D met 88 paardenkrachten!
de remslangen heb ik met de apk vervangen, die zijn goed. alle remblokken zijn ook oke.
Ik hoef nooit koelvloeistof bij te vullen, dus met de radiateur zal het ook wel goed zitten. De temperatuur zit meest al rond de 80 graden.

Maar dat de zuigerveren al redelijk versleten zijn ( witte rook uit oliebijvul dop, en redelijk olieverbruik) geeft niet?

Ik heb er eigenlijk best zin in. Het is denk wel verstandig om lid van de wegenwacht te worden, dat was ik tot nu toe niet.<br><br>Post edited by: geurt, at: 2010/01/01 13:53
Geurt

Berichtdoor Lindtova » 01 jan 2010, 20:20

ga anders even langs klasse klassiek daar kunnen ze je het precies vertellen
Lindtova

Berichtdoor Don » 01 jan 2010, 21:03

Voor de W123 een peuleschil zou ik zeggen. Maar preventief onderhoud is alles!
Ik ga zelf ook een lange rit maken, en heb een lijstje gemaakt van 'na te kijken' ;

vloeistoffen/filters
electrische onderdelen
onderstel/banden (APK)
klepspeling
multiriem nog soepel niet gerafeld en goed gespannen?
rubber slangen nog soepel?
reserve zekeringen
Don

Keer terug naar Reizen!