In Burkina heb ik veel rondgereisd, wel even wennen om in je eentje te overlanden, toch heb ik mij zeer geamuseerd.
Na Ouagadougou ben ik richting het zuidwesten gegaan en heb veel natuurschoon aanschouwd, ook was er weer veel terrein te behappen voor de Daimler, zoals mijn duitse vrienden haar altijd noemden. Ik ben via Ouagadougou weer teruggereisd en vanuit daar richting het zuiden gegaan richting Ghana. In Ghana ergens overnacht bij een Catholic Mission voor een paar Kola nuts, daar ik geen Ghanees geld had. De volgende dag naar Tongo hills geweest, een prachtig gebied met duistere tradities van het volk.
Daarna ben ik Mole National Park geweest. Bij inrijden in het park na een vreselijke rotpiste waardoor ik in het donker aankwam, stond ik op een zeker punt oog in oog met een olifant. Hij kwam op mij af, de Mercedes voelde opeens heel erg klein... Ik ben rustig doorgereden en nadat hij een keer hard toeterde was het gelukkig over, dat was niet veel meer dan anderhalve meter dat hij van me vandaan was.
Mole was verder erg leuk en ik heb me daar met een aantal andere nederlanders ook erg geamuseerd, we hebben een gamewalk en een gamedrive gedaan.
Daarna ben ik in Kumasi geweest en heb daar rondgewandeld en ben ook naar de Magazine Area geweest, de lezers van het boek van Jeroen Bergeijk (van het boek 'Mijn Mercedes is niet te koop' kennen dat wel. Dit is het gebied waar er een complete stad van automechaniekers is, ik heb hier 3 velgen laten herstellen na de terreinavonturen in Burkina Faso.
Ik heb hier samen met een ghanees wat rondgelopen en hij heeft me het een en andere kunnen vertellen en laten zien.
Geweldig om eens gezien te hebben. Daarna ben ik veel natuurparken gaan bekijken en heb ergens 2 dagen tussen de locals in een dorp geleefd en alles bekeken. Een geweldige maar ook indrukwekkende ervaring, de armoede is moeilijk aan te zien.
Verder heb ik de gehele kust bekeken, de slavenforten in Ghana en verschillende koloniale gebouwen.
In Accra trof ik mijn duitse vrienden weer die zich aan het voorbereiden waren op de doortocht naar Nigeria, ze waren inmiddels samen met een engels stel, die ook doorreisen naar Zuid-Afrika.
Vanaf hier besloten we weer een stuk samen te reizen en hebben samen door Ghana en Togo gereisd.
Een prachtig gedeelte van Ghana met watervallen en mooie bergen, het gedeelte door Togo was ook prachtig en het was weer frans spreken. We verbleven de nacht in Lome en aten voor het laatst met zijn allen, daar ik richting Benin zou gaan en zij daar nog even bleven.
Na Togo ben ik weer zelf op stap gegaan richting Benin. Daar heb ik kort even de kust bekeken en ben naar Ganvie geweest, het Venetie in Afrika, deze dorpjes op 'stelten' in het water zijn adembenemend mooi, een hele rare ervaring om daar met een bootje naar toe te gaan. Daarna ben ik naar boven gereden naar Abomey en heb daar overnacht. Ik was hier op het verste punt van de reis, zo'n 10000km van huis nog. De volgende dag richting Burkina Faso terug via Togo, en de dag daarna weer naar Mali om de Dogonvallei te verkennen. Dat is inmiddels weer een paar dagen terug.
Op het moment ben ik weer in Bamako samen met een meisje uit Zweden, waar ik nu een paar dagen bij gebleven ben daar ze ernstig Malaria heeft.
Wordt vervolgd..
Zo plakken deze knakkers een band in Ouagadougou, gewoon het rubber smelten zodat het gat weer gedicht wordt. Het duurde meer dan een uur maar was op zich leuk om eens te bekijken, achteraf had ik beter mijn tubeless bandendicht kit kunnen gebruiken