Hoi W123-ers!
@Ketelbinkie: Op de hoogte houden doe ik itt tot veel andere mensen eigenlijk niet, als ik reis dan schrijf ik op reis en zet ik het later wel op het net, wel vind ik het leuk om een posting te doen, dat kan ook wel in uithoeken zoals daar hoor
@Job: Dank je Job, reizen vind ik inderdaad machtig bijzonder!
@Key78: Waar ik de tijd vandaan haal? Tsja, ik werk deze dagen gewoon niet, dus dat betekent gewoon onbetaald.
Enne over de rest, Job, voor mij zit het toch anders in elkaar.
Ik wil gewoon graag de perfekte auto aanschaffen en daar vervolgens alles mee gaan beleven. Ik heb de auto van praktisch nieuw en wil deze voor de rest van mijn leven behouden, dus reken maar dat ik er zuinig mee doe!
Ik zal het proberen uit te leggen (tevens ook voor Mathieu
Het was mijn wens om eens de perfekte auto te kopen, die compleet aan mijn wensen voldoet, dit is dus de Saharagelber geworden: Een station W123, weinig opties, bijna niets gereden en in nieuwstaat.
De wens was dan om deze auto helemaal op te rijden en dan zoveel mogelijk op PPO, van begin tot eind en alles bij te houden en deze werkelijk tig jaar te houden. Daarom heb ik ook een standkachel geinstalleerd en de auto voorzien van een anti-roest behandeling en voor het reizen is het dus het best dat hij zo eenvoudig mogelijk is, zonder opties.
Waarom een W123 is weer een ander verhaal, dat zal ik nog eens op mijn weblog zetten, maar hier behoeft dat niet echt uitleg, duurzaamheid en kwaliteit kennen we hier allemaal wel van de W123.
Deze aangeschafte auto is dan voor mij ook DE auto, waar mee ik alle kilometers wil delen. Dat betekent dus dat ik eigenlijk dezelfde auto wil gebruiken voor al het plezier en leed wat ik met een auto meemaak, voor zowel zondaagse ritten, woon-werk en reizen. Voor mij is het grote liefde voor de Saharagelber, dat begon eigenlijk al met het ophalen, meteen maakte ik er al een avontuur mee.
Daarbij vind ik haar loeimooi en heb er een ongezonde liefde voor, ik koester de Benz enorm en doe wat het beste is qua preventief onderhoud als het maar kan,
om er een mooi levensavontuur mee te beleven, deze W123 zal de wereld rond rijden.
Daar komt ook bij dat ik op PPO rijd en heb de wagen speciaal daarvoor laten prepareren.
Zoveel mogelijk op plantaardige olie te rijden geeft extra plezier en voldoening.
Ik houd nu ook alles bij oa ook op 300TD.org (moet het nog updaten, maar dat komt goed).
Ik vind het het leukst om dus 1 auto voor alles te hebben, daar alles mee beleven en deze zoveel mogelijk te gebruiken, tonnen en tonnen aan kilometers. Dit moest dus een station W123 zijn, diesel en in perfekte staat.
Nu ik mijn filosofie over mijn (laatste) auto heb weergegeven:
De reizen met je enige echte eigen W123 te doen is bij mij troef! Ik zou het juist jammer vinden om met een of andere wagen die je niets zegt daarheen te rijden en dan daar te verkopen en terug te vliegen.
Het is wat mij betreft veel meer plezier om dit met mijn beste maatje te doen op de weg: De Saharagelber.
Ik zal in Afrika zuinig zijn, en mijn uiterste best doen om haar netjes te houden, alles in de gaten houden en voorzichtig rijden. Er zijn zekere risico's aan verbonden, maar dat hoort er bij.
Jurgen<br><br>Bericht gewijzigd door: jurgen, op: 2006/06/23 16:35