MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:51

Met een automaat de bergen in..

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

Met een automaat de bergen in..

Berichtdoor Matto » 07 mei 2009, 17:18

Hallo, Iedereen

Ik ben bijna jarig en heb van mijn vriendin voor mijn alvast verjaardag een weekje samen naar Italie gekregen.

Nu zit ik er aan te denken om er met de oude Benz heen te rijden
maar ik heb verder geen ervaring met een automaat in de bergen
voorheen reed ik altijd handgeschakeld.

Het schijnt niet goed te zijn om in de Drive de bergen op en af te rijden , want dan schakelt de bak steeds heen en weer.
En er af steeds op de rem lijkt mij ook geen goed idee (heb geen geventileerde schijven en die worden natuurlijk gloeiend heet)

Moet je dan in de L de berg op en af?

Het is een 280CE en rijd op LPG en benzine.

Ik weet nog niet zeker of ik met de Mercedes ga , maar het lijkt mij wel een mooi avontuur.

Ben vorig jaar met een golf 1 cabriolet van 1980 naar zuid-frankrijk en Spanje , geweest maar die auto hebben wij verkocht.

Hoor het wel van jullie hoe het zit met een automaat in de bergen.
Matto

Re:Met een automaat de bergen in..

Berichtdoor Markparket » 07 mei 2009, 21:42

Hoi Matto,

Hier hebben we de automaat en bergen al pas geleden behandeld, weliswaar met caravan, maar de strekking is gelijk..

viewtopic.php?t=8479
Markparket

Berichtdoor Matto » 08 mei 2009, 08:24

Ik heb het gelezen

Bedankt Mark.
Matto

Berichtdoor Pimmelot » 08 mei 2009, 08:59

t zou ook wel knap idioot zijn van n fabrikant om n auto te produceren,weliswaar n automaat,waarmee men beter de bergen moet mijden.
Pimmelot

Berichtdoor drieske » 09 mei 2009, 21:39